Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fönteknik för lockigt hår [video]

Publicerad 2011-01-09 12:47:29 i Hårvård,

HEJ! allt bra? Jag tänkte prata lite om hår nu. Det är många som frågar hur jag gör och hur jag tar hand om håret så jag har gjort ett litet klipp.  Mest demostration och lite prat i slutet, men om ni föredrar att läsa så stäng av ljudet. Så här gör jag när jag precis kommit ur duchen och tvättat håret med balsam metoden dv.s utan shcampoo. Hemligheten är KRAMA, i all hantering ska man KRAMA lockarna.
  1. Ploppa (se länk)
  2. KRAMA ur vattnet med handduken, gnugga inte.
  3. Här börjar videon Föna håret med tratt och kalluft underifrån. Sluta när håret är lite fuktigt.
  4. Ta lite aloevera emot friss i hårbotten och KRAMA in i längderna.
  5. Ta lite vegetabilisk olja (ex jojoba) och blanda ut med glidmedel. KRAMA in i toppar och längder. Ojan är bra emot torrhet och glidmedlet definerar och klumpar ihop lockarna. Sist låt självtorka.


Så gör jag för att få fina lockar. Hur gör du?


♥Relaterade utvalda inlägg: Tips för vått hår, No poo metodenGlidmedel i håret?, Ploppa, 10 hair rules, Video -henna, ♥Läs mer om hårvård och No poo metoden under No poo hår kategorin

Kommentarer

Postat av: cilla

Publicerad 2011-01-09 21:33:01

hejsan, flicka lilla. kan du allt? du gör så mycket bra. ville bara titta in och säga hej. kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild