Kropp och själ

leslita.blogg.se

Möte med Dalai Lama

Publicerad 2011-04-09 16:29:24 i Psykologi,

Södertörns Högskola erbjuder en unik möjlighet att möta Hans Helighet Dalai lama, medmänniskan, fredspristagaren, ledaren...Leslita ska träffa han! Jag fick en biljett i utlottningen till hans föreläsning.

Möte med Dalai lama kommer att handla om hur vi är när vi är med andra människor. Vilka värderingar använder vi oss av? Vad är det som gör oss lyckliga på riktigt? Vad är viktigt i livet? Men också om situationen för de tibetaner som lever som flyktingar i Indien och Nepal.

Dalai Lama definierar på sin hemsida sitt uppdrag så här:

  • Att som människa bära fram värderingar såsom medkänsla, förlåtelse, tolerans, självdisciplin och tillfredsställelse för att uppnå verklig lycka.
  • Att som religiös utövare arbeta för religiös harmoni och förståelse.
  • Att som Dalai lama agera talesman för det tibetanska folket i och utanför Tibet.

Dalai Lama rörlig3bild


Titta jag har gjort en vackert rörlig bild!

Åh det känns så spännande, detta kommer att bli min livs upplevelse. Han är en levande legend och en gud som två av mina kompisar uttryckte sig.

♥Relaterade inlägg: Dalai Lama till Sverige!,
♥Länk: dalailama, Människohjälp,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-04-09 18:40:01

WOOOHOOOO GRATTIS!!! Jag hoppades verkligen att jag skulle få en, men vad kul att du fick!! Jag ska titta på storbildsskärmen i alla fall (om inte någon råkar glömma att hämta sin biljett och dom lottar ut en till mig ;))

Kram kram

Postat av: sandra wennberg

Publicerad 2011-04-09 19:57:22

hej !

såg din kommentar i min blogg.

och det jag fick göra för att få tillbaka åäö så måsta jag återställa min kodmall :/

låter inge kul men man måste.

sen om det blir igen så kanske du nyss har ändrat något i kodmallen då äre de som spökar och då kanske du måste ta bort de.

LYCKA TILL allafall, äre nått du undrar kan du ju fråga ? ;)

Postat av: Stina

Publicerad 2011-04-09 23:44:30

Vad kul, så du läser också på Södertörn? :)

Grattis till biljetten! Kanske ses vi där inne. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild