Kropp och själ

leslita.blogg.se

Paj med broccoli och skinka

Publicerad 2010-05-03 23:15:40 i Recept,

Denna dagen har jag spenderat i köket, hahe nej men nästan. Har varit i tvättstugan också ;) Gjorde en smaskens god matpaj idag. Gjorde degen som vanligt 1,5 dl grahamsmjöl och 1,5 dl vetemjöl (byt ut till durum eller ta bort helt om du äter GI), olivolja, salt och vatten. Och lät den få förgräddas i ugnen någon minut innan jag lade på fyllningen som bestod av broccoli, skinka, kikärtor och ost. Detta var en ny variant för mig och smakar väldigt nyttigt :) Jag testade även att göra äggstanning. Innan har jag haft majonäs och cremefraishe.
Broccolipaj ingredienser
Broccolipaj ingredienserna
Broccolipaj
Uppskärd broccoli och skinkpaj klicka.


*Recept: Filibaba, Pajdeg förslag,
*Tidigare inlägg: Köttfärspaj,

Kommentarer

Postat av: camilo

Publicerad 2010-05-04 04:08:54

och mig serverar du bulgur.. :P

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-05-04 14:07:44

haha ja men när du var här ville man ju inte stå hela dagen i köket :P

Postat av: camilo

Publicerad 2010-05-04 14:55:44

bra svar, för att sätta stopp för mitt gnäll :) ser jättegod ut pajen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild