Kropp och själ

leslita.blogg.se

Köttfärspaj

Publicerad 2010-03-08 19:30:56 i Recept,

Jag testade att göra köttfärspaj för första gången. Det blev riktigt gott och var inte alls så svårt som jag trodde. Visst tog det lite tid, men jag hade inget bättre för mig den dagen och jag tycker att det är roligt att laga mat så det var bara bra :) Receptet på tacopaj är *härifrån* Vet inte vad skillnaden är emellan köttfärspaj och tacopaj. Taco innehåller chilisås/tomatsås och ibland paprika. Vilket jag inte hade med så egentligen är min en köttfärspaj. Eller?

Köttfärspaj
Först gör man degen och gräddar i ugnen
Sedan steker man köttfärsen
Skär upp tomater och blandar creme fraiche/majonäs och riven ost.

TacopajTacopaj 2 (klicka)
Underst ligger pajdeg, sedan köttfärsen, sedan tomaterna, sedan creme fraiche blandningen.
Ställ in pajen i ugnen i ca 20 min.

Färdig köttfärs/tacopajuppskuren tacopaj

Riktigt vackert och riktigt gott! Jag har verkligen talang för att laga mat.
Vad ska ni äta/laga för trevlig idag?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-03-08 21:17:12

Mumsigt! Jag brukar oftast göra vanlig köttfärspaj. Men jag kör inte med tomater ovanpå utan skivade pimentofyllda oliver :-) Det är smaskens.

Sv: Ja alltså tjejen jag hyr av har tydligen fått någon slags psykiskt sammanbrott och i samband med det hade tydligen polisen tillkallats... Hon har verkat himla labil när hon varit här så därför känns det olustigt att bo kvar. Så nu drar vi till min mamma istället. Men förhoppningsvis så får vi snart något eget. Har eventuellt något på gång :-)

Kram,

Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild