Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fan Xiulan

Publicerad 2010-02-02 22:31:41 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

Ni som hängt med i bloggen vet att jag berättade att en känd person vid namnet Fan Xiulan skulle komma till Sverige från KINA på besök. den 11/1 och den dagen mådde jag inte alls bra var förkyld, men jag åkte till skolan ändå för att jag så jätte-gärna ville träffa henne. Är läkare i Traditionell Kinesisk Medicin och Qi gong mästare. Hon har även öppnat ett hälsocenter där hon behandlar patienter med dessa alternativa behandlingsmetoder. Fram till saken: När jag var i skolan (sjuk) så säger läraren att hon tyvärr INTE kunde komma den dagen utan vi skulle ta det längre fram. I dag fick vi reda på vilket datum hon SKA komma. Det är nästa vecka på tisdag. Precis den dagen jag ska åka till Sthlm på en jobbintervju. Det är såå typiskt!     


"Hej!
Den 9/2 kl 13-16:30
besöker Fan Xiulan oss i Grythyttan/ hälsans hus. Hon berättar om qigong och vi praktiserar delfinkraftens qigong tillsammans. De som närvarar erhåller ett intyg från Biyun skolan.
Fan Xiulan tar med sig teer och böcker för den som är intresserad att köpa.
Mvh ****"

 

Ni tycker säkert att det är jätte löjligt men jag är verkligen jätte ledsen, gråtit massor. Man blir så irriterad!! Varför just den dagen. Jag hade sett fram emot att få träffa henne och längtat i två månader!! Och nu kommer jag att missa det. FAN! Det är en "once in a lifetime chans". Jag kommer ALDRIG att få träffa henne. Detta var en av de största höjdpunkterna på hela SPA-programmets studietid. Jag hade köpt hennes bok som hon skulle signera och planerat att jag skulle ta massa fina kort på henne och få diplomet och sedan ram in det. Nu vet jag inte ens om jag får det diplomet och jag är frånvarande? Jag hade övat massor på Qi gong passet!

Jag har lust att bara hoppa över den dumma intervjun. Önska jag kunnde teleportera mig. Hade Fan Xiulan kommit på morgonen/förmiddagen så hade jag LÄTT tagit flyget till sthlm. Det är värt pengarna och bryr mig inte om det kostar en tussenlapp. Men både dag och tid krockar. Åhhh.

Tror inte ni fattar men detta är mitt största intresse och jag har kämpat och fått stå ut med mycket elaka kommentarer om "vilket hokus pokus jag grejar med" av skeptisca människor och aldrig haft stöd ifrån nån. Jag har varit intresserad av alternativmedicin så länge jag kan minnas, blandade egna parfymer med mossade rosblad när jag var 5år liksom och masserade kompisar och hade spa kvällar som barn. Ansökte om att få gå utökat programm på gymnasiet för att få läsa alternativmedicin.

Så frustrerande. Vad ska jag göra? Jag hoppas verkligen att får jobbet i Sthlm annars kommer jag aldrig förlåta mig själv för att jag missa detta tillfälle som är enda chansen ever...


Vad ska jag göra? Flytta intervjun?

*Tidigare inlägg om: Fan Xiulan

Kommentarer

Postat av: Räven

Publicerad 2010-02-02 23:50:24

Jobb finns det fler av. Ifall det är en once in a lifetime shot, träffa henne. Jag tycker du ska ringa till arbetsplatsen du har intervju på och förklara situationen, berätta vem som kommer och varför du vill närvara och be att få intervjun flyttad. Hoppas det löser sig! Kram!!!

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-02-03 19:03:47

Jag håller med "Räven"!!! Det fanns inte en chans att jag - om jag hade dina intressen och möjligheter, skulle försitta ett sånt tillfälle!!!

Stanna och träffa Fan Xiulan!! Det är en order!! ;-)

KRAM på dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild