Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mangostan

Publicerad 2015-04-14 02:25:52 i Hälsonytt, Recept,



Mangostan sägs vara världens mest antioxidantrika frukt. Man utvinner antioxidanterna ut det tjocka skalet. Frukterna växer på träd som tar uppemot 100 år på sig att växa innan frukten slår ut. Så ni kan tänka er vilken näring trädet bygger upp under den tiden. 

Jag brukar dricka naturligt och ekologiskt kosttillskott som innehåller bland annat mangostan. Det var första gången jag hörde talas om Mangostan. Här om dagen såg jag detta te och tyckte att det var intressant. Kanske är Mangostan den nya superfrukten? Vad tror ni? Har ni smakat?

Translation: Mangostan have the most antioxidant of all fruits in the world. Have you tried something with mangostan? I saw this te and found it intresting because my liquid vitamins contains mangostan. Maby this is the next super food? 

Kommentarer

Postat av: IniXet

Publicerad 2015-04-25 10:42:01

Jag har smakat det och tycker det är rätt gott. Klyftorna påminner en del om vitlök till utseendet, men jag vill minnas att det var rätt sött i smaken :)

Svar: Åh vad spännande. Ja det ska vara en söt frukt vad jag hört också :-) Jag ska smaka på det nästa gång när jag får tillfälle. Tack för din kommentar
Lesly Valencia

Postat av: IniXet

Publicerad 2015-04-27 20:37:13

Kolla in den här sidan. Kanske går att få tag på det utan att behöva resa till Asien ;)
http://www.allfrukt.se/sv/content/mangostan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild