Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ner i brygga från stående

Publicerad 2014-10-13 13:00:00 i Yoga och stretch,

Hej, här kommer än kort video på när jag går ner i brygga från stående för första gången. Jag har aldrig vågat testa, men på cirkus cirkör finns tjocka mattor så jag gjorde på den först. Sen klarade jag det här plötsligt! Det var första gången jag testade och min kompis som filmade fattade ingenting. Både hon och jag trodde att jag skulle hamna i mattan. Det var jättekul. 



Vill bara meddela att jag har stretchat mycket rygg och axlar och gjort olika övningar innan. Jag har gått upp i brygga från golvet och även gått in i brygga från sidan och gjort bakåtböjningar så kallade waterfalls. då man går ner halvvägs bara. Så ta det försiktigt med din kropp, var uppvärmd och igenomstretchad. 
 
Vad tycker ni? Kan ni göra brygga? Berätta gärna hur du övar. 

 

Translation: Hey this video is on the first time ever doing a backbend to a bridge from standing all the way down to the floor. I practiced  with my hands down to the math first and then i just did it on the floor! Both I and my friend that are recording thought that I would do it on the math but i just did it on the floor. So surprised. I have been stretching and practice bridges from the floor and also done waterfalls when you go down halfway and the go up to standing again. So be careful with your back. Don’t try this without practice and warm up.  What do your think? Please leave a comment. 

Kommentarer

Postat av: Gloria

Publicerad 2014-12-21 00:43:01

Jag brukar värma upp med att klättra ned från stående med ryggen vänd mot väggen, först halvvägs, sedan ned till golvet. Sedan vila ryggen i bebis positionen, kobra, stå på fyra och "måla en cirkel" med överkroppen. Och sedan direkt från stående, och nu senaste har jag även börjat gå ned på armbågarna. Testa det om du har modet! Men andningen blir väldigt tajt i den positionen första gångerna. Jag har också börjat med skorpionen till suplé från den sista positionen. Det är så kul att se hur snabbt kroppen snappar upp på lite träning :-D

Postat av: Leslita

Publicerad 2014-12-30 10:57:35

Hej Gloria. Tack för din kommentar! Jag har också gått ner i brygga mot väggen. Det är superbra. Ska börja lägga in det i min rutin.

Har testat att gå ner på armbågarna men mina axlar var inte alls redo för det så jag ska stretcha dem mera först. Scorpion är typ min dröm att kunna från elbowstand. Det får bli målet för 2014! ☺

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild