Kropp och själ

leslita.blogg.se

Yoga får upp känslor

Publicerad 2014-11-05 15:38:51 i Yoga och stretch,

Hejsan, jag har kommit in i ett skönt yogaflow. Var på yoga i söndags och måndag och tisdag (igår). I går var det hellt fullt på passet. Vinyasa flow med Sara von Post. Min favvoinstruktör. Det blev en sådan otrolig energi i rummet med värmen och Sara hade tänkt rökelse och lagt ut en jättestor bergskristall i mitten av rummet. 
 
Instagram bild
 
Känslor som kommer upp
Ibland när man yogar och andas rätt. När man hittar andningen i varje röresle och till och med kan blunda i visa övningar och gå djup så känns yogan så fantastisk. Ibland kommer det upp mycket känslor och det gjorde det för mig. Jag tror bara att jag har känt så en gång innan, och det var på ett healingspass.
 
Det var härligt för jag och alla på främre raden och instruktören började skratta i en position då man är upp och ner. Det var som att någon låsning släppte. Efter bara någon minut i nästa flöde så kändes det som att jag ville gråta men så försvann det jättefort. Det var bara varade bara i sekunder och sedan var jag glad igen. Inte bara glad, utan jag kände mig helt lyckig, nöjd och till freds med tillvaron. 
 
Har ni fått upp känslor vid yoga?
 
 
Translation: It has been a lot of yoga lately. Yesterday i felt so much energy at the Vinyasa yoga. The room was full and the instructor had burned incense and she put a large kristall in the middle of the room. Sometimes when there is so much energy and you can feel the flow and the balance between your deep breath and the movement, some feeling starts to come up.

Yesterday at the class the whole first row and the instructor started to laugh and i feel a realise. One minute after that, i feel like i wanted to cry, but i didn't because it only lasted a few seconds before i I felt very very happy and satisfied with life. Have you ever felt something like this during yoga?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild