Kropp och själ

leslita.blogg.se

Journalist på SODA Tidningen

Publicerad 2014-11-05 08:00:00 i Vardag och nöje,

Hej, det var längesedan jag skrev om vad jag gör som journalist. Just nu skriver jag en artikel för SODA Tidningen som är Södertörns Högskolas tidning. Vi har tema droger på kommande nummer och jag skriver och studenter som tar tabletter inför tentaplugg. 
 
Praktik på Bonnier
Sedan söker jag praktikplats till nästa år. Det är en extra valbar termin på 30hp och sträcker sig över hela terminen, d.v.s 16 veckors praktik. Jag har redan varit på en intervju på Bonnier Tidsskrifter. Vilket magasin kan jag inte avslöja än men jag är väldigt hoppfull. Det skulle vara superkul om jag fick jobba där. 
 
Professionella Hemsida
Jag har en hemsida där alla mina publicerade artiklar och reportage ligger arkiverade.
Om ni är nyfikna på att läsa mina texter eller läsa mitt CV så finns det alltså på leslyvalencia.wordpress.com.
Jag har skrivit om allt från den senste svetsmetoden till Kinesisk Medicin och intervjuat både konstnärer, författare och kända designers. 

Tidningsurklipp på mitt första reportage till höger och ett av mina senaste verk då jag intervjuade en doktorand i produktionsteknik. 
 
Kontakta gärna mig om ni söker någon vetenskapsjournalist för frilansuppdrag eller annat jobb. [email protected]'
 
Translation: Hey, it was a long time ago i talked about my journalist job. I am writing for SODA magazine about drugs and i am looking for trainee for next year. 16 weeks. I went to an interview at the Bonnier House and i really hope that i get that job. That would be awesome. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild