Kropp och själ

leslita.blogg.se

Motivation till träning

Publicerad 2014-01-06 16:42:39 i Dans & Annat, Psykologi,

Nytt år och nya löften, fast alltid blir det samma löften. Gå ner i vikt, börja träna och äta nyttigt. Januarisyndromet. Men för att slippa det så ska jag börja i februari istället. Tänkte tjuvstarta lite i mitten av januari och då gör det inget om jag faller tillbaka eller hoppar över några träningsdagar. Här kommer lite tips som kan motivera er.
 
Vad som motiverar mig:
  • Skaffa en träningskompis, för mig har alltid träning varit en social grej. Jag ser fram emot att komma till dansstudion för att träffa kompisarna eller lära känna nya personer. Så om du är modig, prata med någon och hitta en träningskompis ganska fort. Annars kan du bara övertala någon att börja träna och så kan ni skriva upp er tillsammans på någon kurs eller köpa kort på samma anläggning. 
  • Träning ska vara roligt! När jag har valt träningsform så har det alltid varit något nytt och spännande. Poledance, samba, luftakrobatik, magdans.Det har alltid varit något som jag vill lära mig och bli bättre på. Många danskurser och bollsporter för den delen har gratis prova-på första gången. Så passa på att testa lite olika innan du bestämmer dig. 
  • Sätt realistiska mål. Lika enkelt som det låter, börja inte tänka att du kommer att ha perfekta beachkroppen och ha gått ner 20 kg på väldigt kort tid eller att du ska träna varenda eviga dag. Det är bättre att börja för lågt och sen öka istället. Tänk tillexempel att du ska träna två gånger i veckan och välj ett pass som du vet att du klarar av så att du kan bygga upp din kondition och styrka först. 
 
Åh vad jag saknar luftakrobatiken!


Jag hoppas att mina tips kan komma att hjälpa er. Dela gärna med er av era tips för att lyckas hålla igång med träningen och hitta motivation. With love/ Leslita

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild