Kropp och själ

leslita.blogg.se

Övar på backbend

Publicerad 2014-02-08 13:13:24 i Yoga och stretch,

Hej! I dag var jag på gymmet, det gick bra med alla styrketräningsövningar, känner redan att jag är stabilare i knä och höfter. Jag övar på att få en vigare rygg och axlar som jag berättat förut. Det går sakta men säkert. Idag lärde jag mig en ny backbend så jag är jätteglad. Jag gjorde övningarna idag som är i dem nedre klippen. Det gick bra.
 
Spagat med backbend
Min plan är att jag ska kunna göra en backbend från spagat så att man lägger sig / sträcker sig bak över det bakre benet och sedan (om några månader) ta tag i bakre benet, fotleden. För att kunna göra detta så är det mycket teknik och flexibilitet i ryggen. Jag hittade några bra yogavideos som jag ska testa att öva nästa gång. 

Första videon är mitt mål, då måste man redan ha en bra spagat. 


Här är lite övningar som hjälper ryggen och axlarna att bli mer felxibela / viga. 




Så det är vad jag jobbar emot, jag har en hel del kvar men det känns kul. Har ni några stretchmål eller någon pose inom yoga som ni vill klara av? Berätta gärna i en kommentar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild