Kropp och själ

leslita.blogg.se

Luftakrobatik aerial silk drop [video]

Publicerad 2013-05-17 08:00:00 i Luftakrobatik,

Gårdagens träning på Cirkus le Fou var grymt jobbig. Jag säger bara mjölksyra i underarmarna! Men tussan vad det är kul med luftakrobatik! Vi fick testa att göra en drop för första gången. När jag väll fick till det så var min kropp så trött så min uppgång (full invert) blev lite kass. Men jag klarade dropen vilket var jättekul. Kolla på videon. 
 


Trapets
På trapetsen fick vi göra alla trick mycket högre upp. Tänk er att man står på tå och sträcker upp armarna. Där ska man nästan nå trapetsen, så man får hoppa lite. Det var en helt annan känsla när man gjorde swinguppgången och alla trick från den höjden. Superkul och lite läskigt. 


I sommar kommer det att finnas en intensivkurs i luftakrobatik under en månad med träning två gånger i veckan för ca 2000kr. Kursen startar endast om det är tillräckligt många intresserade. Inga förkunskaper behövs, alla nybörjare är välkommna så lämna gärna en kommentar om just du är sugen på att testa luftakrobatik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild