Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fem utomhusgym i Botkyrka

Publicerad 2013-05-07 16:14:00 i Dans & Annat,

Hej på er! I helgen var jag i Fittja för att det skulle vara en festival som heter Fittja is Peace. Dock var det väldigt tråkigt och det var mycket yngre personer så vi hoppade över det och promenerade runt lite i Fittja istället. Under promenaden såg jag ett utomhusgym som såg jättefint ut. Tycker att det är en rolig ide. 
 
Nu när jag satt och läste i "Mitt i Botkyrka" tidningen så ser jag en artikel som handlar om att botkyrka kommun har satsat på att bygga fem stycken utomhusgym och så finns en bild på Tumbas utomhusgym. Som ligger ungefär 10min promenad hemifrån mig (Sven Tumbas Park). Roligt roligt! Måste dit och testa =) 


Ungefär såhär ser det ut. Bilden är länkad. 
 
Har ni någonsin sett ett utegym? Har ni testat att träna i ett? Berätta gärna hur det var.

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2013-05-11 10:23:17

Yepp såg och testade på det när jag var i Kina de har massa i olika parker som man kan gå till på dagarna.. Jag hoppade rep med en kinesisk flicka och hennes farfar och så testade vi på de olika maskinerna det var roligt och det är en bra ide. Vi får bara hoppas att de låter maskinerna vara och att ingen förstör dem..

Svar: Ja jag har hört att det finns massa sånna utomhusgym i Kina. Det är som en del av kulturen där speciellt som du berättar att alla olika åldrar går dit. låter roligt. Ja det får vi hoppas. Kram
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild