Kropp och själ

leslita.blogg.se

Snart är jag en journalist

Publicerad 2013-03-05 11:07:00 i Vardag och nöje,

Hej på er! Det var ett tag sedan jag skrev om vad som händer i mitt liv så jag tänkte berätta lite. Just nu är jag väldigt skoltrött men jag håller ut för om tre månader är jag en färdigutbildad journalist. Vetenskapsjournalist dessutom. Jag ska snart börja skriva C-uppsats i journalistik och sedan är jag klar.  
 
Jag har börjat söka jobb. Jag affirmerar och visualiserar att jag jobbar på en tidsskrift eller bilaga som komer ut mer sällan än dagstidningar. Tidsskriften /bilagan har denna inriktningen som jag intresserar mig för, såsom medicin, miljö, biologi eller hälsa/ skönhet. Det är i Stockholm för att jag vill bo kvar här. Jag ser framför mig att jag blir kallad till en intervju, jag promenerar in på redaktionen och vi har en lång trevlig pratstund. Sedan får jag jobbet. 
 
 
 

Jag är hoppfull inför journalistbranchen och jag längtar till somaren så att jag får komma ut i verkligheten nu efter 5 års högskolestudier utan paus. Det ska bli roligt! 


Kommentarer

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2013-03-15 10:37:27

Jag hoppas att din dröm slår in!

Svar: Tack så mycket =)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild