Kropp och själ

leslita.blogg.se

Årets Julnaglar

Publicerad 2013-12-30 15:46:01 i Nail Art Design,

Årets Julnaglar var faktiskt inte röda för ovanlighetens skull. Jag ville ha ljusblått, glittrigt som påminner och snö, is och kyla. 

Så här gjorde jag
Målade en ombre effekt med ett ljusblått och en mörkare blått nagellack och duttade med hjälp av en svamp. Sedan lackade jag genomskinligt överlack och strödde på löst glitter på topparna på alla naglar utom tummarna och långfingrarna. På dessa naglar målade jag en snöflinga med hjälp av en speciell nagellack som kommer i en liten tub som har en spets, typ som en penna. 



När jag sätter ihop tummarna så bildas en stor snöflinga. 
 
 Vad tycker ni? Just nu har jag en annan design, har tagit bort detta men min nya design får ni se till min nyårs outfit. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild