Kropp och själ

leslita.blogg.se

Yoga, handstands inversions

Publicerad 2012-10-16 10:00:00 i Yoga och stretch,

Jag såg att det finns en klass på Yogashakti som heter Inversions. Jag frågade vad det var för yoga. De sa att det är en kurs där man tränar på att stå på händer, stå på huvudet, stå på underarmarna. Mycket överkroppsstyrka och speciellt bålen. Det var även mycket teknik sa de. Alla nivåer är välkomna. Jag som alltid velat bli bättre på att stå på händer. Ska testa ett pass i dag för första gången. Jag har lyckats värva en kompis till denna fantastiska yoga studio så det känns tryggt och framför allt väldigt roligt. Gissar på att det är mycket övningar två och två. 

Det här ska bli jättekul, utmanande. På NPS har de också precis startat en kurs som heter handstands. Den har gått i en omgång och verkar vara väldigt populär bland "poledancers". Men den är väldigt dyr så jag är glad att jag har hittat ett likande alternativ =)

Så här ser det ut i hallen på Yogashakti.


♥ Detta är ett tidsinställt inlägg ♥

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-10-17 09:07:33

Vad roligt! de hade jag velat testa! :) Kram

Svar: Ja det var jättekul men riktigt svårt, bland det svåraste jag gjort. Vi fick testa massa olika varianter. Både med och utan vägg och två och två. Jag tyckte att det svåraste var när man skulle stå på händer med mage mot vägg. Man skulle göra hunden med fötterna mot väggen och sen klättra upp baklänges. Kändes jätte knasigt., ingen kroppskontroll hahaha men väldigt kul. Får se om jag går på ett sånt pass igen eller inte.
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild