Kropp och själ

leslita.blogg.se

Lush, 9 to 5, Dream cream

Publicerad 2012-10-05 22:28:00 i Hårvård, smink och hudvård,

Lush måste nog vara min favoritaffär. Det är en energigivande atmosfär när man kommer in i en lite lush butik och personalen är alltid så hjälpsam och trevlig. Dessutom är deras produkter riktigt bra! Alla lush produkter är naturliga, handgjorda och vissa är till och med "Vegan". Inget är testat på djur.

Jag är en trogen köpare av hårprodukterna, speciellt Rnb som är en stylingprodukt för lockigt hår/ afrohår. Som en leave in produkt som jag applicerar i blött hår efter varje hårtvätt.

 
 
 
9 to 5 och Dream Cream

Senaste inköpet är 9 to 5 som är en ansiktsrengörning. Den får bort all ögonmakeup och fungerar bra. Jag använder en klick på en blöt bomullsrondell (pads). Den ska gå att använda utan vatten, men jag känner inte att den tar bort allt smink ordentligt då. Den metoden innebär att man masserar in ansiksrengöringen direkt på huden/sminket och sedan torkar bort med bomullsrondeller.

Dream Cream är en kroppslotion som är helt ok. Den lämnar huden mjuk, den absorberas ordentligt, den återfuktar. Ett litet minus för att jag inte gillade doften så mycket. Andra lush produkter kan lukta så otroligt gott. Den innehåller i alla fall cocossmör, mandelmjölk, lavendel, rosor, tea tree olja och camomill. 

Jag har köpt flera andra hudvårdsprodukter som är helt naturliga. Ska skriva ett inlägg om det också snart. Vad tycker ni om lush? Vilka produkter har du testat? Vilka produkter gillade du?

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-10-06 23:42:16

Det finns ingen Lush-affär på mina breddgrader, men jag har varit inne i den som är på Centralen i Stockholm, fast det är lääänge sen! Dock tyckte jag att det luktade alldeles för starkt där inne och jag kan inte vara i starka lukter så lång stund - ofta börjar jag nysa av alla dofter!! Inte heller har jag provat några av deras produkter, men nån sa att de hade ett schampo i form av en tvål - har du provat den och var den i så fall bra? För den är jag lite sugen på att testa i så fall! :D

Svar: Hej. Ja det doftar ganska stark inne i lush butikerna. Men jag gilar det =) Jag har tyvärr inte testat den tvålen men har hört folk snacka om den på you tube. Den verkar vara bra. Testa =)
Leslita

Postat av: Panki

Publicerad 2012-10-08 21:45:06

Jag får ont i huvudet av att bara gå förbi en Lush butik, så jag är inget fan direkt...

Svar: Ahh vad tråkigt. Det finns ju produkter som inte luktar så mycket men det är klart att det är svårt att välja ut en om man inte kan gå in :P De är iaf jättebra. Du får önska dig en :)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild