Kropp och själ

leslita.blogg.se

Luftakrobatik lektion 3 - ring

Publicerad 2012-05-09 08:00:00 i Luftakrobatik,

På gårdagens luftacro fick vi testa ring för första gången. Det var det läskigaste någonsin. Jag kände mig så feg i början innan jag blivit van vid att ringen gungar och snurrar. Jag som inte gillar spinnypole så mycket eftersom att det är läskigt när stången rör på sig. Hehe men det var roligt med ring, fick till alla trick och lyckades få lite snygga poser på bild.

ring

ring
"Gemini"

ring

ring

Den här på bilden under var svår, 100% balansträning. Med passning och tålamod gick det tillslut!Ring

ring
"Yogini"

Det är lite roligt att man kan applicera samma trick på luftacro som på stången i poledance. Till exempel som denna yogini, gemini och russian split. Just russian split ska jag försöka få ett bättre kort på nästa gång :)

Lämna jätte gärna en kommentar! Vilken pose tycker ni är finast? Har du testat ring? Skulle vilja testa?

Om

Min profilbild