Kropp och själ

leslita.blogg.se

Min papegoja

Publicerad 2012-03-14 16:00:00 i Vardag och nöje,

Hej jag fick förfrågan att visa lite bilder och berätta om min papegoja. Jag har inte gjort det på denna bloggen eftersom att jag har en särskild papegojblogg. Det här är i alla fall Sookie, en hona. Det är en afrikansk ras som heter morhuvad papaegoja eller senegal parrot. Det är en liten papaegoja och hon blir inte större än så här. Papegojor är väldigt intelligenta och lever länge.



senegal parrot

Ehm hon har limegröna vingar, orange mage och är gul under vingarna. Hon har grått huvud och mörkgråa sjärtfjädrar, Hon älskar att leka, bada och hänga i gardinstången. Hon kan lite trick, till exempel kan hon "följa pinnen", snurra runt, hänga upp och ned och ligga på rygg. Håller på lära henne vinka men det går sakta för ibland är det roligare att flyga runt än att träna trick med matte. hehe

Yes läs mer om Sookie på bloggen *HÄR* Lämna gärna en kommentar!

Kommentarer

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2012-03-14 16:19:58

Fåglar är väldigt vackra djur, och kloka. Tyvärr funkar inte just det valet av husdjur så bra ihop med mina andra husdjur - katterna - men istället har jag valt att pryda min hud med konstnärliga fåglar. Dock ingen papegoja.

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-03-14 17:39:42

Åh, vad härligt att du lade ut en bild så snabbt!

Hon är ju jättesöt! :-)

Måste kika mer på den andra bloggen också! :-)

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-03-14 17:49:29

Apropå att ha massa intressen och skriva om dem på bloggen så förstår jag om det är bättre med flera olika bloggar. Själv blev jag lite kluven när jag gjorde så. Lite lat kanske.. ;-) Bättre att lägga tid på en blogg för mig och så får folk sortera vad de vill läsa. :-)

Postat av: Becca

Publicerad 2012-03-14 18:23:07

Nä så söt hon är!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-03-14 21:17:00

Åh jag tycker limegrön färg är så snyggt! Vacker hon är:)

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-15 09:12:33

Nej men så söt! :D Har själv haft papegojor för en massa år sedan! De är så mysiga djur och för att inte glömma underhållande! :P Hade en grå jacko som pratade hela tiden. :)

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-15 12:46:46

Tack för tipset! :) Kämpar med att få ryggen plattare och de är verkligen slit! :P haha

Och straddeln har jag kämpat med kan du tro! :P Tack Alethea! ^^ Haha nej men tack! :)

Är jättesotis på din Aysha! ;)

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-03-17 14:57:40

Oj, jag kände inte till det här alls! Kul! Vad fin hon är! :)



Kram!

Postat av: camilo

Publicerad 2012-04-01 15:21:26

en sån söt kompis du har, va roligt att du äntligen skaffat gojja :) må bäst lesly

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild