Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dans på It´s Yoga

Publicerad 2012-01-23 15:00:00 i Yoga och stretch,

Hej jag var ju på prova på yoga på It´s Yoga på Söder. Första passet vi gick på heter Ashtanga-my-spirit. Det var väldigt lugn, mycket meditation och ljudande. Jag tycker att det känns härligt med ljudningar. Passet hade lite serier, en som var skön för ryggen och så var det lite rörelser från solhälsningen.

En Lotusblomma på bordet och yogamattor i bakgrunden.
Its Yoga stockholm

Efter Ashtangan var vi på Dansyoga som var en helt ny upplevelse för mig. Det passet var en kombination av dans och yoga. Lite som frigörande dans. Mera tempo än första passet och väldigt roligt. Vi fick lära oss en hel koreografi som vi körde igenom flera gånger. Jag upplevde att min inre energi verkligen flödade under detta passet, det var mycket tempo byte. Vi dansade lite och sen gick ner i varv och yogade och sen dans igen och så höll det på i början av passet. Så man hade hela tiden energi inom sig som var enkel att kontrollera. Välja när man ville använda den och när det skulle vara lite mer vilande. Svårt att förklara eftersom att det var en så annorlunda upplevelse.

Detta är inne i omklädningsrummet
Its Yoga stockholm


Någon som har varit där, som tränar där eller har testat Dansyoga?


I dag blir det prova på Kundalini Yoga på Tullinge Yogacenter.


Använd sökrutan om ni vill läsa mer om Yoga.
♥Relaterade inlägg: Öppet hus,
♥Länk: It´s Yoga Stockholm,

Om

Min profilbild