Kropp och själ

leslita.blogg.se

Poledance träning

Publicerad 2012-12-04 10:00:00 i Poledance,

Hej på er, tänkte berätta lite om min poleträning. Det går bra just nu. Jag har lärt mig handspring åt ena hållet. I går klarade jag den för första gången genom att sparka åt sidan. Jag kunde sedan stå riktigt stadigt och länge i den. Men jag kommer inte upp varje gång, men nästan. Så mer övning för att få den konsekvent.
 
Förra gången fick vi öva två och två att gå in i handspring från en crusifix. Det var då jag förstod hur den skulle kännas och hittade var min balans fanns. Det var en väldigt bra övning. Jag tog igen ett pass på Moas klass, ibland är det bra att få instruktioner och övningar av en annan instruktör.
 
Sedan övade vi på aysha, där är det samma sak. Det står jättestadigt och bra, men bara åt ena hållet. Så jag behöver öva på min "intressanta sida" som jag och min kompis kallar det.
 
Vi gjorde också en Box split på stången. Den såg riktigt snygg ut. Ska försöka ta kort till nästa gång. Min split känns mycket mjukare nu efter massagen. Det hjälpte mycket att få bort alla knutar runt höfterna.
 
Det enda som fortfarande känns sådär är min shoulder mount. Känner mig så svag, och så glider jag och vinglar. Jag kommer upp till en V (bild 2) med lite fart men den känns tung. Vi fick göra en bra övning (på Moas klass). Vet inte hur jag ska lyckas förklara den, man står som i en shouldermount fast istället för att ha fötterna på golvet så har man böjda knän (hela tiden), så man "svingar sig upp till en "köttbulle" (bild 1), utan att sträcka ut benen (bild 2) så kommer man ner och sedan svingar sig upp igen. Gör så många gånger man orkar utan att nudda golvet.
 
Bilden är gjord i Remby.
 
Har ni några tips för att bli starkare och stadigare i shoulder mount?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-12-05 21:56:41

Nöta, nöta, nöta! :) Testa att ligga på golvet med stången som när du är uppe och gör små små lyft upp och ner så kontrollerat de bara går! :)

Svar: Ok ska testa det från golvet =) Tack
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild