Kropp och själ

leslita.blogg.se

Massage är vägen till en split

Publicerad 2012-11-19 10:00:00 i Spa & Massage,

I går var jag hos min kompis nyöppnade massageklinik. Det var jättefint och mysigt. Han är väldigt duktig och kan många olika massagetekniker, bland annat triggerpunktsmassage och lymfmassage. Han kombinerar ihop det kunden behöver, så jag fick en avslappnande helkroppsbehandling först. Vi jobbade mycket med sätesmusklerna och tryckte på punkter där. Jag har alltid varit stel runt höfterna och får jämt kramp där när jag övar på min split. Han stretchade ut mina ben ordentligt och så fick jag göra split och spagat. Gick otroligt bra, så jag blev väldigt glad. Min kropp känns så mjuk och genomarbetad.
 
I dag har jag poledance träning så det kommer att bli roligt att se min förbättrade kropp "in action". Mindre stelhet. Han är även utbildad personlig tränare så jag fick en hel del råd för mitt svaga knä, lite magövningar och annat bra att veta.
 
Stretch, massage och trycka ut triggerpunkter gör underverk för dina stela muskler och hjälper dig att bli vigare. Det är värt varenda krona. Så gå på massage så ofta ni kan.
 
Har du varit på triggerpunktsmassage eller lymfmassage? Berätta gärna

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-11-20 09:34:46

En kompis till mig utbildar sig till massör och lär sig lite olika tekniker. Hon masserade mina ben (har aldrig fått benmassage förr) och jobbade igenom hela ryggen. Spliten den dagen har aldrig känts så mjuk och mina ben kändes jättelånga! :P
Kram

Svar: Ja precis, massage är jättebra för att bli mjukare i split, spagat och även ryggen =) Jag ska börja gå på massage oftare och stretcha mer, har sagt det 100 gånger men nu fasiken haha :-D
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild