Kropp och själ

leslita.blogg.se

Vägen, resan, målet och ödet

Publicerad 2011-10-05 09:15:00 i Mina tankar,

"För det är väl det intuitionen är till för, att vi ska känna igen och dras till det vi redan valt på ett högre plan".

Det skrev Harmonia min fina kompis Maria i ett blogginlägg. Det fick mig att fundera, det är så bra sagt. Många frågar sig om man tror på ödet och jag kan verkligen inte svara på det. Jag tror lite på ödet men mest på att man väljer sin egen väg. 

Jag kan fortfarande tänka tillbaka och undra hur jag hamnade här. Jag var inställd på att få ett jobb som spaterapeut och flyttade till Stockholm. Sen fick jag en intuition att det inte alls var det som "var menat" att jag skulle göra men samtidigt kändes det som att jag var på rätt plats.



Och rätt som de va så existerade inte jobbet som jag hade blivit lovad och i samma ögonblick kom jag på att jag hade sökt utbildningar. Då insåg jag att jag var antagen på journalistprogrammet. Min dröm hade förverkligats.
Så kanske var det ödet att jag skulle till Stockholm men att jag själv valde min väg efter att ha fått vägledning?


"Man kan påverka det förutbestämda genom att vara beredd och villig att ta emot vägledningen."


Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2011-10-05 12:22:44

Jaa det var igår, du skulle vart där! ;) nästa gång så :) hur blir det med Pole Art nu då?

Postat av: Eva

Publicerad 2011-10-05 12:47:30

Hej! Länge sedan jag var här. Ville bara se att allt var bra, men läste om din operation :-( Hoppas att du mår bättre nu.

Hos mig är det bara bra. Inga problem med det paranormala längre :-)

Kram,

Eva

Postat av: Eva

Publicerad 2011-10-05 16:13:21

Sv: Det var en egentligen en massageterapeut, som jobbade med lite med hypnos och en del andra konstiga saker. Men det blev väldigt flummigt, eftersom hon nästan bara pratade om utomjordingar och sånt. Så det ledde absolut inte framåt. Jag blev bara mer förvirrad. Det var inte alls bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild