Kropp och själ

leslita.blogg.se

Nya kryckor

Publicerad 2011-10-06 11:33:53 i Hälsonytt,

Hej I dag har jag varit hos sjukgymnasten på ReAgera. Det finns i Tullinge som är jättesmidigt sen när jag blivit av med gipset och ska rehabilitera foten. Man får fri tillgång till ett välutrustat gym. Och bäst av allt är det bara sjuka, äldre och otränade där så då behöver ja inte skämas hehe.

Och eftersom att jag har fyllt 23 nu så var jag på min första gynekologiska cellprovtagning i dag, det var ehm underligt. Men inte så läskigt som jag hade föreställt mig. Och nästa gång känns det mer naturligt.

Jag var på ReAgera för att jag får skavsår på händerna av mina kryckor så jag ville ha något skydd på handtagen som sjukhuset sa att man kunde köpa. Men personalen på ReAgera var så snälla så jag fick pröva ut nya kryckor med greppvänligt handtag. Superbekvämt! Och kryckorna är snyggt svarta, hade gråa fula innan. Så nu skuttar jag (bokstavligt talat) runt med nya kryckor.


Mina kryckor med greppvänliga gummihandtag

Har någon av mina läsare gått hos sjukgymnast? Hur går det till? Är det som PT eller får man bara ett träningschema?

Kommentarer

Postat av: zenia

Publicerad 2011-10-07 09:13:06

Nej då, jag är säker på det jag gör. Dessutom hänger det mesta samman. Lyckas jag komma längre ner i min cheststand kommer min coocon och contortion scorpio vara lättare eftersom båda involverar en vig rygg :))) känner att jag satt väldigt realistiska mål.



Vad kul! Du får tortera din rygg och dina axlar!! :))) Du har ju redan spagat så du har åtminstone kommit en bit på vägen. Hoppas att få se dig i studion snart och Pole art kommer vara magiskt!



Postat av: Malin

Publicerad 2011-10-07 21:22:58

Hejsan :) Jag har precis börjat läsa din blogg, slank in här när jag kikade runt lite om spa-programmet! Men nu när du ändå frågar så kan jag ju säga att jag har spenderat många timmar hos en sjukgymnast eftersom jag har två ledbandsoperationer i bagaget, och det är som du sa - man (eller i alla fall jag) fick en personlig genomgång utav ett träningsschema och sedan körde jag det själv flera gånger i veckan, och sedan hade vi ett nytt möte veckan efter och så kollade hon hur pass mycket starkare jag blivit i foten och om vi skulle byta ut/göra någon övning svårare. Sedan höll vi på så tills att jag var tillräckligt stark och fått tillbaka rörligheten igen! :)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-10-08 11:41:33

Svar till Malin:



Hej vad roligt att du gillar min blogg. Och tack för ditt svar då vet jag ungefär vad som väntas. Om de går igenom maskinerna och visar hur allt är tänkt att göras så kommer det nog gå bra. Jag hoppas att det inte blir för lång rehabilitering bara hehe.



Hade så bra och välkommen tillbaka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild