Kropp och själ

leslita.blogg.se

Luftakrobatik på ring

Publicerad 2011-10-14 13:45:00 i Luftakrobatik,



Jag är så sugen på att testa akrobatik på ring. Det finns pole dansare på NPS som tränar det på "Le fou cirkusskola" här i Sthlm och de säger att det finns många likheter med poledance. Man behöver styrka och vighet och det finns flera trick som är likadana. Desutom ser det ju jätte roligt och vackert ut!

Jag har alltid drömt om att träna akrobatik och när jag var yngre ville jag bo i en husvagn och resa runt överallt, uppträda, träna och kela med djuren. Förresten ser ni i den första bilden att det finns stänger i bakgrunden? Lustigt va! Det jag vill testa är först och främst ring och tyg. Sen eventuellt trapets.



Ser ni likheterna? Visst är det fint? Har du testat akrobatik?

Om

Min profilbild