Kropp och själ

leslita.blogg.se

Styrs vi av ett chakra?

Publicerad 2011-01-23 19:48:27 i Alternativmedicin, Ayurveda,

Det är många som tror att vi styrs av ett dominerande chakra, Inom sahaj Yoga/meditation som jag gick på några gånger så strävar de efter att alla chakran ska vara lika balanserade, de säger även att det ändras vilket chakra som dominerar under olika perioder i livet. Förra gången (2009) som jag gjorde ett test via facebook (som inte är så pålitligt) så stod det att mitt chakra var navelchakrat. Den här gången blev det halschakrat. Så här stog det:

 

The Throat Chakra represents self-expression and talking. You are creative and artistic, and may represent your feelings through art or music. You are a great communicator and can balance talking and listening. Be mindful of how much you talk and much distance you place between you and those around you.

 

Översättning: Halschakrat representerar att uttrycka sig själv och berättande. Du är kreativ och konstnärlig, och kan visa dina känslor genom konst eller musik. Du är en bra kommunikatör och kan balansera pratandet med att lyssna. Var medveten om hur mycket du pratar och hur stort avstånd du placerar mellan dig och dem omkring dig.

 

Kehl Chakra

Vad tror ni om att varje person har ett dominerande chakra utefter vår personlighet? Ska vi acceptera det eller försöka jämna ut en balans?

 

♥Länk: Gör testet på Facebook,
♥Relaterade inlägg: Mitt chakra förra gången, Chakra,

Kommentarer

Postat av: cilla

Publicerad 2011-01-23 22:22:55

jag tror att man skall acceptera sin egen kraft. balansen kommer sen tror jag, det är så mycket som man inte vet med våran egen kropp och själ <3 kramisar ps du är en riktig frisk fläkt här i bloggvärlden

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild