Kropp och själ

leslita.blogg.se

Olyckan fram till sjukhusvistelsen

Publicerad 2011-08-29 08:00:00 i Hälsonytt,

Ja ska jag berätta vad som hände då? Jag kom hem igår efter jobbet och så skulle jag duscha senare på kvällen. När jag stod inne i dushen kommer jag på att mitt balsam står på hylllan på andra sidan toaletten. Så jag går dit och tar ner flaskan när jag plötsligt råkar välta ner en parfymflaska som står bredvid. Den går sönder och halva flaskan åker in i min fot. Och ganska mycket parfym också för den delen. Det sved som tusan och jag försökte nå duschslangen för att duscha av foten så jag kunde se såret under allt blod.

Det såg väldigt djupt ut så jag försöker ta mig ut ur toaletten, fanns inte en golvyta som inte hade glassplitter på så jag fick lite små flisar under fötterna. Happ så står jag i köket iklädd en vit (blodig) morgonrock. Funderar över om det har gått igenom ådran. Det blödde ganska mycket och jag började känna mig yr men jag kunde inte gå ett steg utan att det gjorde ont. Så jag tar fram mobilen som alltid ligger nära mig även när jag duschar haha. Ringer till min granne för att få lite råd. Han svarar inte. Känner mig svimfärdig, behöver socker, dricker juice.

Konstaterar att i vilket fall behöver detta sys så jag ringer 112. Ingen sändning i köket, fan! Då kommer min granne precis. Han är mer skräckslagen än jag. Jag får en stol att sätta mig på medan han ringer 112 från andra rummet. Massa jädra tjööt, kan de inte bara skicka en ambulans typ NU?

Tillslut kommer ambulanspersonalen och jag förklarar att jag inte har någon känsel i varken stortån eller den bredvid. Hon ber mig vicka på tårna. Inget händer...

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE. Klicka ENDAST om du vill se.



På sjukhuset torkar de av lite i såret och skickar mig till röntgen för att se så att jag inte skurit upp skelettet. Sedan får jag vänta i några timmar. Tillslut kommer en sjuksköterska och berättar att det inte var något med skelettet. -Men jag kan fortfarande inte röra på stortån säger jag. Hon kollar och det stämmer. Jag får bedövningssprutor och efter lite grävande i såret så märker sköterskorna att det är en sena som har gått av på mitten. De syr ihop med 4 stygn och berättar att jag kommer att få åka tillbaka för operation. Senan går inte att sy ihop nu den ligger för djupt ner så vi kommer behöva skära upp igen...

Jag får stenkrampsspruta, tar mssa blodprover, får ett par kryckor och skuttar hem. Hemma med taxi kl fem på morgonen.

Så i dag ska jag opereras och sen kommer jag att få gå med gips.

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2011-08-29 10:37:53

Åh nej :( Krya på dig!

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-08-29 10:38:55

Ajaj, det gör bara att läsa om det. Hoppas att operationen går bra o att du läker fort.



Krya på dig och massor med kram!

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-08-29 11:09:44

Men ohhhhh va hemsk en så vardaglig aktivitet kan utvecklas till!!!!! Krya på dig och hör av dig om du behöver hjälp med något!!!!! Love u babe! Pusssss

Postat av: Clara

Publicerad 2011-08-29 12:33:04

Men lilla vännen!!!! Jag blir alldeles förtvivlad, stackare! Hoppas allt är bra efter omständigheterna, tänker på dig.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-29 20:49:46

AAAAAAAAAAAAJ!!!

Men fy... det där var tusen gånger mer allvarligt än vad jag först troddde! Fy f-n vad ont du måste ha! :( Tusen styrkekamar till dig!!!

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-08-29 21:07:20

Såg just vad som hänt, men huh så hemskst! jag håller tummarna att det går bra och läker bra och fort.



Det ser jättehemskt ut och förstår att det var rätt hemskt också.



Sköt om dig! Hoppas som sagt du blir bra snart!

Postat av: Linn

Publicerad 2011-09-20 11:36:13

Aaajajaj fy! Hoppas det läker bra (läste precis att du måste opereras igen, suck!). Min pojkvän slet ju av en sena (eller om det var ledband, vet inte om det var en eller flera) i högra foten för några år sedan så han ska opereras om för det snart. Hans fot är ju förstörd för livet typ. Men det var på utsidan av foten bak mot hälen typ. Måste ha varit ruskigt obehagligt i alla fall. Tur att grannen din kom hem. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild