Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ändrat livsöde

Publicerad 2011-08-26 08:23:20 i Mina tankar,

Har mitt livsöde förändrats? Vad är meningen att jag ska göra nu? För visst finns det en mening med allt? Jag insåg i går att jag inte är behörig att fortsätta mina tänkta studier på journalistprogrammet. Jag skulle läsa Naturkunskap A och förstod inte att man skulle ha godkänt i allt på Journalisitk B för det är ju ologiskt. Trodde att Journalistik B skulle vara godkänt innan jag började C kursen höstterminen 2012. Behöver jag säga att jag knappt sov någonting inatt. Hade alldeles för många tankar.

 

Så här sitter jag och undrar, vad är det meningen att jag ska göra nu? Ett helt halvår. Vad ska jag inse, uppleva? Det är något jag måste lista ut. Ska jag bara ta en annan väg eller är inte detta rätt för mig över huvud taget. Jag vill bli journalist, det vet jag. Så varför har jag fått denna paus i min plan? Vad är det jag ska upptäcka? Hur ska jag på bästa sätt få ut någonting av detta? Varför har mitt livsöde förändrats...


Kanske ordnar det sig, Kanske är det meningen att jag ska satsa heltid på jobbet i Solna som plötsligt dök upp nu, kanske ska jag åka iväg någonstans? Kanske ska jag bara vara...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-08-26 10:16:46

Nämen... va trist! Och ologiskt. Men jag antagligen finns det en annan väg för dig. Hoppas verkligen det ordnar sig (klart det gör). Vad är det för jobb du fått? Kommer bli tomt utan dig i skolan. Kram!!

Postat av: Becca

Publicerad 2011-08-26 10:22:51

Kanske har det att göra med att du fick jobbet i Solna..? Jag brukar tänka såhär också, fast inte på ett lika djupt plan. Men man kanske borde tänka till lite mer..?



sv: Jag gjorde en bea från grunden när jag gick i 9:an på högstadiet på hemkunskapen. Gudagott! Man kanske borde ge det en till chans..



Ha en jättebra fredag! Kram

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-08-26 13:19:33

Vad tråkigt och vad omtumlande. Jag hoppas att det ordnar sig snart och du kommer att bli starkare av det här.



kram

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-08-26 17:25:31

ATT det är meningen råder det nog inget tvivel om, men jag förstår dig verkligen i att du inte förstår varför.. Så är det ofta i livet tycker jag!

Det är "bara" att med spänning se fram emot vad som händer och göra det bästa av situationen.

Vem vet - det kanske händer nåt riktigt spännande!!! :D

Postat av: Tess

Publicerad 2011-08-26 17:54:57

Oj! men samtidigt spännande! Du ha5r ju alla möjligheter! Kanske blir det jobbet i Solna.. kanske jobbar du utomlands på något exotiskt spa? Kanske ordnar det sig med studierna ändå? Oavsett vad så löser det sig ALLTID! :) Kramis

Postat av: Maria

Publicerad 2011-08-27 08:38:16

Nej men gumman, ditt liv är inte över! Något spännande kanske är på gång! Be om vägledning och var öppen för det som sker, det ligger många möjligheter i ovissheten. Styrkekramar och Kärlek till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild