Kropp och själ

leslita.blogg.se

Påskafton

Publicerad 2011-04-23 12:33:00 i Häxkonst,

Glad påsk
En vårig häxa önskar er alla en Glad påsk/Ostara från mig. Hon är på blåkulla just nu och brygger hemliga häxblandningar, gör ritualer för våren med musik och dans. Jag hade velat vara med och fira påsk på ett spirituellt sätt a la wicca.

I går storstädade jag rummet för att rensa ut alla energier och ladda på nytt. Kanske tar jag fram tarotkorten i kväll och mediterar lite med tända ljus. Vi får se hur trött jag är efter jobbet. Jobbar på selma spa+ 15.15-21-15.

Hur firar ni? Ni får ha en riktigt trevlig påskhelg!

♥Relaterade inlägg: Historien om Påsk, Beltane, Historien om Valborg,

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-04-23 12:49:09

Vilken gullig bild du hittat!!

I år firar vi inte påsk över huvud taget!! De två hemmavarande barnen har åkt till sin äldsta storasyster i Stockholm så det är bara "gubben" och jag hemma och vi orkar inte fira påsk...!! Inte katterna heller..! ;-)

Kul att du också håller på med Tarot!! Jag var på en mässa för ett tag sen och hade 14 privatsittningar på en dag!!! Gissa att jag var trött efter det!! Men kul som attan var det!! Jag har fått en hel del "stammisar" vilket också är jätteroligt!! :D

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-04-23 16:38:27

Det är bara "lilla" jag här igen med svar på din nya kommentar på min blogg:

Ha ha!! Ja det har du rätt i - tänkte inte på det!! :P

När vi förhoppningsvis ses i Stockholm (eller här) kan jag lägga Tarot på dig!! Och du får gärna lägga på mig med!! :D

Ha en bra dag på jobbet!! Kram!!

Postat av: Eva

Publicerad 2011-04-23 20:46:35

I år firar jag inte alls, eftersom dottern är bortrest med sin pappa. Så det känns liksom inte så meningsfullt att "fira". Däremot passar jag på att fixa och dona här hemma. Både med städning och med firman. Har skrivit en massa säljbrev idag som jag ska posta i morgon :-) sedan är det bara att hålla tummarna att det rullar in lite jobb också.



Glad påsk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild