Kropp och själ

leslita.blogg.se

Sunny day and mushrooms

Publicerad 2011-04-14 14:55:29 i Örtapoteket,

Hej på er! I dag mår jag prima, det måste vara den varmaste dagen i år hittills, man kan känna solens strålar emot kinden. Riktigt skönt. I dag åkte jag till Sollentuna för intervjun angående Yoghurt svamparna. Det var riktigt spännande. Jag fick se hur hela proceduren gick till och tog massa kort och skrev ner en hel del. Fick även smaka på både yoghurten och saftdrycken som görs med hjälp av en annan svamp blandat med te och socker.

Drycken smakar lite vindruvor med svag eftersmak av vinäger. Svårt att beskriva men sötsur. Den sägs rensa kroppen från slaggprodukter och Evelyn som jag intervjuade berättade att hon får energi av den. Yoghurten var förvånadsvärt god. Jag hade förväntat mig sur fil men den var riktigt mumsig.

Kombuscha
Kombuscha heter svampen som "gör" drycken.

Och föresten blev jag inspirerad att plantera lite mera nu. Basilika, mynta, aloevera och tomater var lite av de som hon hade hemma :) Tillockmed en näckros eller var det lotus? hmm fint var det i alla fall.

Hadde ni hört talas om drycken eller yoghurten? Smakat?


♥Relaterade inlägg: Svamp som producerar yoghurt,

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-04-15 09:22:11

Nä, det där hade jag inte hört talas om. Men jag skulle nog inte våga mig på att testa en sån grej utan att man vet att det är helt ok att förtära. Finns det några undersökningar som styrker att det är OK att dricka, eller att det har några positiva effekter? Berätta gärna mer för jag tycker sånt här är intressant, men man vill ju gärna veta lite mer innan man häller i sig något.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild