Kropp och själ

leslita.blogg.se

"A Human Approach to World Peace"

Publicerad 2011-04-15 10:00:00 i Psykologi,

I dag ska jag lyssna på föreläsningen av Dalai Lama vid Södertörns Högskola som jag studerar vid. Det ska bli riktigt intressant. Och för er som inte fick biljetter (även ni som inte studerar här) så kommer allt att visas i direkt sändning på storbildsskärmar utanför Högskolan i Flemingsberg då. Kl 10.20 börjar det.

Direkt efter kl 11:45 kommer det att vara en 30 min lång fredsmeditation med den tibetanske Lama Lobsang som alla får vara med på.  Kom och kolla och var med tycker jag!

http://www.metro.se/nyheter/dalai-lama-i-sverige-igen/Hdzkdn!0izXTivjhN8SiPrxksNtGQ/

I högskolans bibliotek hålls en utställning om Dalai Lama och Tibet. Fotograf Per Engström ställer ut fotografier och Svenska Tibetkommittén visar bland annat tibetanska föremål.

I eftermiddag åker jag till Trollhättan och hälsar på familjen, det ska bli riktigt trevligt har inte träffat dem sen i julas.

Vad tycker ni om Dalai? Någon mer som ska dit?


♥Mer information: Sh.se,
Relaterade inlägg: Dalai Lama,

Kommentarer

Postat av: anna gabriella

Publicerad 2011-04-15 22:05:14

så spännande! då kanske det kommer ett inlägg om det sen då? njut! vh anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild