Kropp och själ

leslita.blogg.se

Herbalife, produkter.

Publicerad 2010-11-07 11:47:53 i Hälsonytt,

Jag berättade att Herbalife hörde av sig angånde en behovsanalys. Så här gick det till. De och ställde många frågor om hur min kost ser ut i dag. Vi konstaterade att jag behöver få i mig något mellanmål vid 15 tiden för att hålla uppe energin. De sa att det var bra att jag äter mycket GI och inget socker men klagade att jag åt frukost för sent. (Jag brukar ta med mig mackor och yoghurt och äta på första skolrasten vid 10. Har ingen aptit direkt på morgonen innan jag åker hemifrån).

De pratade om sina herabl life produkter att de är så näringsrika att att enligt forkning så behöver alla kosttillskott för ingen normal människa kan få i sig alla nödvändiga näringsämnen genom vanlig kost. Och här började jag bli skeptisk.

Så vad förespråkar ni? undrade jag. Hon förklarade att deras produkter kan hjälpa en oavsett vad man har för mål. Om man vill gå upp i vikt kan man äta bars och proteinchake utöver den vanliga måltiden, ifall man vill gå ner i vikt så äter man herbalife produkter som måltidsertjätning. Och i "mitt fall" så tyckte hon att jag kunde blanda i proteinpulver i frukosten och ta bort något annat. (Så lite byta ut, men inte helt) Utan bara för att bli ännu nyttigare, som kosttillskott.

Herbalife



Jag funderade över ifall det verkligen är nödvändigt?? Och frågade henne rakt ut. Kan jag inte bara ändra min kost lite så jag får i mig fler näringsämnen? Det var tydligen omöjligt att få i sig allt nödvändigt utan deras produkter. Vadå då måste människan vara fel upbbyggt liksom? Då är allt jag lärt mig om kost helt onödigt om jag bara kunde ta lite mirakel pulver i yoghurten för att må bra...

Det positiva med produkterna var att det var blandade med örter utifrån Kinesiska Medicinen i en kombination med västerländska näringsämnen. Och det verkade billigt och barsen var väldigt goda. Kvinnan var en jätte bra coach som fick mig att må bra när vi träffades på mässan. Jag lärde mig ett och annat (kommer i nästa inlägg). Dessutom tyckte hon att jag skulle hoppa in i deras gäng och börja sälja produkter som verkade väldigt roligt. Men angånde produkterna vet jag faktiskt inte. Om man är jätte dålig på att laga mat och äta rätt så är det säkert super bra och ifall man vill gå upp utan fett och socker och utan att behöva äta ihjäl sig så tror jag definitivt att det funkar. Men om man redan är hälsosam och äter allsidigt så borde man inte behöva sånt, eller?

Vad tror ni? Är det möjligt att få i sig alla näringsämnena varje dag? Kosttillskott bra eller inte?

Jag ska gå på deras möte nästa vecka och kolla igenom innehållsförteckningen riktigt noga. Så jag återkommer.

♥Länk: Herbalife,

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-11-07 12:04:12

Jag tror att de nog mest vill sälja på dig sina produkter. Människan har klarat sig utan Herbalifes produkter i årtusenden. Kroppen är smartare än vi tror. Jag tror faktiskt inte ens att vi verkligen behöver få i oss alla näringsämnena varje dag, utan att kroppen bygger upp en buffert. När jag hade B12-brist tog det ett halvår innan jag mådde bra igen för att depåerna av B12 skulle byggas upp igen, trots att jag åt mer än vad som behövdes varje dag. RDI är väl mer för att man ska få i sig en lagom dos allt som allt.



Dessutom tycker jag att man ska vara försiktig med otäcka pyramid-system som Herbalife.

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-11-10 23:56:04

Håller med Jenny om att Herbalife är mest business...! Having said that så tror jag nog att de flesta trots allt behöver kosttillskott p g a att även om vi äter sunt så finns det nästan ingen näring i våra stackars utarmade jordar! Dessutom ställer miljöförstöringen till det så att vi behöver skydda oss extra med vitaminer, mineraler, antioxidanter mm. En utmaning som jordens befolkning inte ställdes inför innan industrirevolutionen! Lägg till det att de flesta lever på näringsfattig snabbmat...! INTE bra!!!

I ärlighetens namn så är det väldigt mycket business i alla såna här typer av kosttillskott - även det här Kyäni som jag dricker varje dag!

Men gå inte på det här med att själv börja sälja Herbalife - det finns såå himla många som redan gör det - det finns i varenda buske, typ!! Svårt att tjäna pengar på det! Men vill man ändå ha produkterna så är det väl inte sämre än nåt annat!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild