Kropp och själ

leslita.blogg.se

Herbal life, viktkontroll

Publicerad 2010-11-05 22:41:00 i Hälsonytt,

När jag var på Harmoni expo mässan så stannade vi till vid herrbal life båset och pratade lite. Vi blev erbjudna att göra en sorts "viktkontroll" på en speciell våg. Det var intressant att få se, i vad vikten är fördelad. Vi fick veta hur många % fett och hur mycket som är muskler och benmassa m.m

Till en början när jag vägde mig höll jag på tappa hakan!! Jag har gått upp 5,3 kg på två månader. Jag blev total chockad. Vadå jag känner mig inte tjockare än vanligt?, var min fundering. Men när hon förklarade viktkontrollen så blev jag glad. För det var 4 kg i muskler :) och ca 1kg i benmassa m.m så det var ju positivt. Trots att min totala vikt är mer än jag någonsin vägt i hela mtit liv.

Jag har helt enkelt byggt upp mer muskler och träningen ger synliga resultat.


Utifrån min längd och ålder så var nästan alla värden bra, jag har en kropp som en 16 åring sa maskinen och fett% var precis normal. Det enda som inte var på topp var att jag tydligen har för lite näringsämnen i kroppen. Jag behöver mer vitaminer och mineraler tyckte hälsocoacherna.

De sa att de kunde hjälpa mig bli ännu hälsosammare och erbjöd mig en gratis behovsanalys som skulle göras via telefon. Några dagar efteråt ringde de och vi pratade om...

Fortsättning följer...(måste till jobbet Yasuragi)

Har ni gjort någon viktkontroll någon gång?

♥Länk: Herbalife,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild