Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mot Trollhättan!

Publicerad 2010-06-03 09:26:26 i Vardag och nöje,

Idag åker jag till Thn och hälsar på familjen. Det var flera månader sedan jag träffade dem. Sakar massor så det ska bli otroligt skönt att komma dit ett tag och jag hoppas att värdet håller i sig.  På lördag är det också en lokalfest för bl.a Latinos så det ska bli roligt. Kanske ska vi grilla också i helgen, det blir nog gött. Mammas hemgjorda majonäs och pappas super goda köttkryddning.

Igår var jag inne i Grythyttan en allra sista gång. Vi kollade på fotbollsmatch. Hällefors v.s Grythyttan. Det var fullt med folk. Ovanligt för denna lilla håla. Men denna matchen var en höjdpunkt och många killkompisar spelade som jag har lovat väldigt länge att jag ska komma och kolla på men inte blivit av. Igår grillade vi på en bänk där utanför Julia som bor precis framför fotbollsplanen. Perfekt läge. Det var väldigt trevligt och gott!

Johan mästerkocken och Petra står vid grillen. Kycklingspett, kött och tomater på gång.
Grillparty/fotboll
Linnea kommer skuttandes med sitt vegetariska alternativ.
Grillparty/fotboll
Julia och Petra gör sin spett
Grillparty/fotboll
Gula var Grythyttan som vi hejade på!
Grillparty/fotboll
Och gröna var Hällefors.
Grillparty/fotboll
Matchen slutade dessvärre med lika, 2-2. Men kul hade vi :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild