Kropp och själ

leslita.blogg.se

Lindesberg Lasarett

Publicerad 2010-06-02 14:49:05 i Hälsonytt,

Lindesberg Lasarettet
Idag var jag på Lindesberg Lasarettet på hudmottagningen fick träffa hudspeciallister som tog lite mera prover på mig angående minna nässelutslag som jag får i stort sett dagligen. Det är iaf bekräftat att det jag har är "Kolinerg Urtikaria" som är en av flera sorter. Det är ansträningsnings urtikaria som innebär att jag få utslag av temperaturväxlingar. Tråkigt men nu vet jag iaf vad det är jag har.

Tillfällen då utslagen kan komma:
Kroppsanstängningar (Träning)
Feber och förhöjd kroppstemperatur av annan anledning
Stark mat
Varmbad/dusch/solarium/solning

För övrigt har det inte hänt så mycket mer idag, Detta besöket tog flera timmar med resan. Jag håller på packar nu och ikväll kanske vi skulle träffas några ur klassen en allra sista gång, kolla på fotbollsmatch och ev grilla. Imorgon åker jag till Trollhättan, ska bli riktigt skönt. Saknar min familj massor.

♥Relevanta inlägg att läsa vid intresse: Urtikaria kur, Annorlunda hud allergier, Läkemedelindustrin,

Kommentarer

Postat av: supermom

Publicerad 2010-06-03 00:51:10

Vad bra att du fick reda på vad det var för något! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild