Kropp och själ

leslita.blogg.se

Aura-Soma

Publicerad 2010-06-25 15:16:56 i Andlighet,

Auro soma
Idag ska jag berätta lite om Aura-soma som jag har stött på förut i mitt liv. Det är en sort healing där man använder sig av dessa små färgade flaskor. Dem innehåller hälften vatten och hälften olja. Dem flesta flaskorna är tvåfärgade, väldigt vackert faktiskt. Min kompis Emma som gick första året på spa programmet var utbildad i Indien inom Aura-soma. Hon hade en hel samling med flaskor. färgerna och dofterna är essenser ifrån växt och mineralriket.

Bakgrunden till Aura-soma är en fin historia om en kvinna vid namnet Vicky Wall. Kunskapen har hon fått av sin far som lärde henne örtmedicin, han var naturapotekare och det sägs att Vicky kunde se aura färger redan som barn. En dag blev Vicky blind och det var då hon fick vägledning av en kraft att skapa Aura-soma.

"Behandlingen"
En Aura-soma session går till så att alla flaskorna är uppställda i en speciell ordning och kunden får själv välja ut 4 st flaskor som känns tilltalande. På så vis väljer kunden själv sin behandling. Färgerna avslöjar hur vi känner och mår, det kan berätta mycket om våra tankar. Och örterna har som bekant en mycket stark effekt. Oljorna kan smörjas in i huden eller så kan man bara bära med sig flaskan för att kännas den helande kraften.

"Upplevelsen"
Nu var det ett tag sedan men det var verkligen annorlunda. Jag kommer fortfarande ihåg vilka färger jag valde och vad de hade för betydelse. T.ex. violett betyder att man känner sig svag och alltså ber om healing. Hon förklarade också att alla färger i ens vardag som man valt ut har en påverkan. Väggfärgen eller det favoritplagget som var en violett klänning under denna månaden. Varför gillade jag den? Jo för att mentalt behövde jag just den färgen. Den fysiska känslan under sessionen var som att hela kroppen "pirrade". Så som det brukar kännas i händerna när man mediterar eller tränar qi gong, för er som vet. Men denna känslan är väldigt individuell, vissa känner värme eller kyla. Det var i vilket fall som helst en behaglig kärleksfull känsla som låg som en filt över mig.

Vad har ni för erfarenheter av Healing/Aura-soma? Tror ni att det fungerar?


♥Källor: Auro-soma, Emmas sida,
♥Relaterade inlägg om healing: Medicinhjulet, Svetthyddecermoni, Shamaniska ritualer,

P.s Glad midsommar på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild