Kropp och själ

leslita.blogg.se

Zonterapi tofflor

Publicerad 2010-07-14 11:44:06 i Alternativmedicin,

Zonterapi tofflor
Tror ni på Zonterapi? Det sägs att det finns punkter i fötterna som speglar hela kroppens. Alla organ finns och är illustrerade på fötterna så när man trycker på dessa påverkas kroppens funktioner. Jag har testat att massera med lite akupressur på punkterna. Personerna tyckte att det kändes skönt men ingen större skillnad på kroppens helhet. I alla fall, det finns olika hjälpmedel som man kan använda sig av för att stimulera zonerna. Ett av dem är dessa tofflor. Ser inte så jätte bekväma ut men men. Ett annat alternativ som jag har hört talas om är speciella fotbaljor som man använder när man har fotbada.

Vad tror ni? Har ni testat?


♥Relaterade inlägg: Zonterapi, Alternativ medicin Zon, Hälsa i rekord,

Kommentarer

Postat av: Jonathan

Publicerad 2010-07-14 12:01:32

Hej!



Jag läste just ditt inlägg och vill tipsa dig och dina läsare om Unity Lines spa-resor till Polen. Polen har en historisk kurortstradition med en rad spahotell i natursköna omgivningar. Läs mer här:



http://www.unityline.se/erbjudande/kampanjerbjudanden/hotellarrangemang/spapaket



Kanske något för dig?

Allt väl/Jonathan, Unity Line

Postat av: Emmy

Publicerad 2010-07-14 14:59:11

Heej igen :)



Jag köper gärna den första boken om du har den till salu, vart kan jag hitta den? :)

Ja okej, så man är inte i skolan 5 dagar i veckan som tidigare?



Tusen tack!!!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-07-14 16:05:09

Sånna vill jag ha!! I belive:)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-07-14 17:53:37

Sv Elisabeth: Ja det hade varit kul o testa :P men kanske inte så jätte bekvämt att gå runt med :P

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-07-14 17:56:54

Sv Jonathan: Hej tack för din kommentar och ditt tips. Jag ska kolla in det :) Mina föräldrar var faktiskt i Polen förra året och trivdes bra och ville gärna åka tillbaka :)

Postat av: Emmy

Publicerad 2010-07-14 20:51:26

Hallå :) Då måste jag bara kolla ifall du vet om de har samma bok i år? Känns ju tråkigt om de har förnyat den o så köper jag den gamla versonen av dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild