Kropp och själ

leslita.blogg.se

För högt blodtryck?

Publicerad 2010-07-16 10:18:23 i Hälsonytt,

Många har högt blodtryck, var fjärde svensk sägs ha det enligt expressen. Här följer lite enkla tips på hur man kan göra för att sänka sitt blodtryck naturligt utan mediciner.
  1. Promenera och rör på dig varje dag. Det ska vara i ett tempo så att du blir anfådd
  2. Minska på saltet eller byt ut det helt mot en variant med mindre natrium t.e.x mineralsalt
  3. Lägg om kosten med mer fullkorn, fiber, fisk och ta ner på kött, salt och sötsaker.
Vårda om din hälsa och därmed ditt vårda om din hälsahjärta genom att sänka ditt blodtryck.

Till dig som ligger i riskzonen bör du fundera över följande punkter för att förebygga:
  • Är du överviktig? kanske ska försöka gå ner några kilon
  • Är du stressad? kanske ska testa lite mental träning
  • Hur sin din alkoholkonsumtion ut samt rökningen?

Om du redan har högt blodtryck så bör du tänka på alla punkter och då tar det ca 2 veckor så ser man resultat. Ta blodtryckskoll före och efter så kommer du att se klara förbättringar. Medicinering är också en annan utväg.
Lycka till! Är det någon som har erfarenheter av för högt blt eller som har sänkt sitt blt själv?

♥Källa: Så sänker du ditt blodtryck,

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-07-16 21:58:07

Ja det är fint med mig, har startat eget nu så jag kämpar med tålamodet man måste ha i början :)



Tack för svaret! Det ska jag hälsa henne! :) Ja hon har en blogg, fanniiiii.blogg.se är hennes adress.



Kram kram!



Postat av: Sara

Publicerad 2010-07-17 16:45:21

Hej! Jag ska börja på Spa-programmet till hösten men har fått en lägenhet i Hällefors? Är det väldigt krångligt att ta sig till Grythyttan. Står man för busskort själv och hur mycket kostar det? Går det att ta tåg till Örebro?



Tack för svar



MVH



Sara

Postat av: Cajsa - F O T O B L O G G

Publicerad 2010-07-17 19:47:47



Hej! Jag är med i en foto tävling. du får väldigt gärna slänga in en röst på min bild.. :)

Hemsidan är: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



Om du redan röstat så kan du rösta igen. Du behöver inte säga att du har röstat, det ser jag. :)



Tack på förhand ;)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-07-18 12:42:52

SV till Sara: Hejsan! Vill börja med att säga Grattis! Vad roligt.

Jag bodde i Hällefors båda åren och det var lite ont om bussar men det fungerade.

Ibland fick man smita iväg lite innan på föreläsningarna eller vänta efteråt men ingen större fara.

Busskort står man för själv och det bästa är att ladda på med pengar ca 100 kr räcker i en vecka.

Man kan köpa månadskort för ca 400 men i vissa kurser är man inte i skolan varje dag så då förlorar man på det.

Du får känna efter och se hur det är. Dem flesta flyttar in till Grythyttan så småningom.

Men om man är ett roligt gäng och alla bor i Hällefors och åker buss tsm så tycker jag att det är helt ok att bo kvar.

Tåg till Örebro finns tyvärr inte. Det är enbart bussar och den tar 1 1/2 timma.



Hälsningar Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild