Kropp och själ

leslita.blogg.se

Att Förändra sitt liv

Publicerad 2010-07-15 12:49:39 i Mina tankar,

Jag läste lite på expressen och hittade en artikel där dem skrev om hur man gör om man vill förändra sitt liv. Alla är olika vissa vill planera in i minsta detalj och andra väljer att bara känna efter och spontant göra en stor förändring. Förändrings psykologen (som för övrig är ett yrke jag inte visste) hon säger att det finns tre typer dem som styrs av antingen känslor, tankar eller beteende. Det är en intressant punkt. Vilken typ är du?

Jag vet inte riktigt vart jag skulle placera in mig själv. Jag är väldigt välorganiserad och vågar oftast inte vara för spontan, men samtidigt lyssnar jag alltid på magkänslan och gör det som känns rätt.  Förändrings psykologen säger också att "om man hittat sitt sätt blir det lättare att stå fast vid sitt beslut" så det kanske är ganska viktigt o ta reda på det?
Se inse

Jag har funderat lite på det här med att ta beslut och våga göra misstag. Jag ville inte vara ett kontrollfreak därför jag tyckte att det kändes rätt och då flyttade jag till Sthlm. Och om det inte funkar så finns det alltid sos eller så kan man flytta igen var min inställning. Men efter det här så kommer jag säkert att bli en kontrollerande fegis igen. Jag skulle aldrig kunna typ flytta till Malmö utan att ha skrivit på avtal och allt är fixat med jobb m.m I artkeln så skriver dem också om personer som T.e.x flyttat till landet, bytte karriär o.s.v Men det krävs en del för att göra det eller hur? Vad tror ni?

♥Källa: Expressen,

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-07-15 15:27:27

Hej! Hur har du det? Jag har en liten fråga, eller några frågor om din utbildning du gått. Jag har en vän som har kommit in men vet inte riktigt om det är rätt. Hur det ser det ut´efter utbildningen med arbete? Vad kan man jobba som om inte på spa? :) Rekomenderar du utbildningen? :)



Hoppas allt är bra! Ha det gott!

Postat av: Emmy

Publicerad 2010-07-15 21:51:29

Ja okej :) jaa ja är ju lite intresserad förstårs... :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild