Kropp och själ

leslita.blogg.se

Latinamerikans dansmix

Publicerad 2010-01-20 19:44:47 i Dans & Annat,

Nu startar dansgruppen upp igen till den nya terminen. Det kommer att bli nybörjar/ fortsättnings grupp.
Planerade danser är:
Fort. Salsa, samba, funk
Nya. Lambada, Zumba m.m

Och sedan får jag se vad gruppen har för önskemål. Pardans eller mer koreografier. Danskursen består av 10 tillfällen och kostar 200kr. Onsdagar kl halv sju. Startar den 27/1. Kontaka mig vid intresse. [email protected]



Hur går det annars för er med träningen? Har ni kommit igång än 2010? Satt upp några specifika mål? Jag själv är lite trögstartad, blir nog bättre när jag startar igång dansgruppen igen. Annars är mitt mål att jag ska träna hemma, till träningsvideos eller ur tidningar.Här om dagen testade jag Ballet styrka. Det var riktigt jobbigt! Ballet dansöser är vältränade. Styrka, balans, kordination och så ska det se graciöst ut också. Man skulle stå på tå hela tiden och så göra pilé och sen var sista delen på golvet där man skulle flexa och spetsa med fötterna samtidigt som man gjorde övningar som tränade ben, rumpa och mage. Hade faktiskt träningsvärk i framsida lår dagen efter. Härligt. Och idag körde jag cardio dance, det var roligt.

*Länk: ABF,

Kommentarer

Postat av: Filippez

Publicerad 2010-01-21 16:50:45

asså jag vill nästan börja dansa, så skoj det verkar :b

Postat av: Räven

Publicerad 2010-01-22 09:49:04

Vad kul det låter! :)



Du vet ju säkert vad jag har för löfte :) Går bra med min träning men ska försöka komma igång mer nästa vecka, vara i skogen mer och så börja styrketräna lite ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild