Kropp och själ

leslita.blogg.se

Carl Jan och diplom

Publicerad 2010-01-26 20:03:50 i Vardag och nöje,



Idag hadde jag en lång dag i skolan. Vi hade föreläsning om Placebo och nocebo effekten. Hur fungerar vi människor om vi tror att ett piller ska fungera fast det igentligen inte har någon funktion, blir vi bättre ändå? Och om man inte tror på alternativmedicin, tycker att det är hokus pokus och är skeptisk emot sådant man inte kan se men blotta ögat. Kommer inte bahandlingen att fungera på personen? Sådana roliga frågeställningar hade vi idag på lektionen. Och gårdagens lektion höll en gästlärare i, Tina Modin. Hon pratade om fysisk aktivitet. Och hon var faktiskt med i radion också förra veckan. Där pratade hon om vattengympa.

Och gissa vad?! Idag var Carl Jan Granqvist också vid sitt universitet och jobbade med någon. Han var omringad av så mycket folk så jag lyckades inte få någon bild, det gick så fort. Men senare på eftermiddan så var alla på lektion förutom jag som gått iväg för att prata med min handläggare och DÅ kommer han gåendes och jag säger Hej och han stannar upp och säger Godag! Och ler och nickar. Då blev jag glad! :D :D :D  

Sedan var det Yoga lektion på schemat! Frivilligt men jag tackar inte nej till gratis träning och det var jätte roligt och det kändes så bra i kroppen.

Idag fick jag ut mitt diplom i TKM behandlingarna (Traditionell Kinesisk Medicin). Det är så fint och jag är så nöjd :) Kolla på bild *Spa fliken*


Så Ja dagen högdpunkter var när Carl Jan hälsade på mig och när jag fick mitt diplom.

Vad har varit din "dagen höjdpunkt" ?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-27 14:34:00

Åh, har du fått diplomet nu!? :-)

Grattis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild