Kropp och själ

leslita.blogg.se

Oneness Blessing

Publicerad 2010-08-19 20:57:14 i Andlighet,

Nu har jag kommit hem från healingen som jag skrev om tidigare idag. Det var verkligen en upplevelse, trodde inte att jag skulle bli så påverkad. Sessionen gick till så att vi började med chakra balansering där vi ljudade ett speciellt ljud för varje chakra. Från bas till kron och hela vägen ner igen. Vi satt i en ring och tog djupa andetag med en härlig doft av rökelser och lugn bakgrunds musik.

Medan vi satt där blundandes i en meditationsliknande fas så utfördes Diksha, en handpåläggnings teknik. Det var olika personer som utförde healing på lite olika sätt. Man kunde känna ett lätt tryck på huvudet, små skakningar eller att "healaren" vrider runt huvudet och för det bak. Handpåläggningen var även på axlarna.
Oneness Blessing

Jag kände i början att jag blev varm i kroppen och helt lugn. Det var lite svårt att släppa tankarna men när man hittat fokus på andningen så blev det bättre. Vid ett tillfälle kändes det som att jag ville gråta...Jag vet inte vad det var som kom upp men jag blev ledsen. Efter någon minut gick det över till en lugn känsla igen där flödet av energi i kroppen blev balanserad. Resterade tid av sessionen var väldigt behaglig, avslappnade och harmonisk.
Det var en skön upplevelse. Nu ska jag behålla stillheten inombords.

Berätta gärna om era erfarenheter och upplevelser kring healing.


Länk till event: Vattumannen,

♥Läs gärna fler inlägg om healing: Dikshapositiv psykologiMedicinhjuletSvetthydde cermoniOm min trowicca och healing besvärjelserShamaniska ritualerAura somaKristall healing,

Kommentarer

Postat av: Joline

Publicerad 2010-08-19 21:07:40

Spännande =) Kan känna ibland att jag skulle behöva detta. Ibland kan jag bara säga rakt ut: - Jag behöver healing..vet inte ens om det är det jag behöver men minns så väl just lugnet i kroppen, speciellt efteråt. Ett sånt lugn som man bara längtar efter när det är mkt omkring.



Skönt att det gick bra för dig =)Vet du om det finns "något sånt" här runt Hällefors?

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-08-19 23:54:00

Healing.... Mmmm....!! Såå himla skönt!! Jag har ju hållit på med healing sen -93, men visste långt innan det att jag "hade det" i händerna!!

Healing är bra för så mycket och om folk verkligen fattade det så kunde de må mycket bättre!!

KRAM!! //Anneli.

Postat av: Elin

Publicerad 2010-08-20 08:31:20

Hej! Ja jag har ju startat eget nu :) Det är mest massage och lite andra kroppsbehandlingar. Sedan har jag haft lite små föreläsningar för barn och ungdomar i sommar. Jag har min mottagning på ett nybyggt badhus här i Kristinehamn!



Jo men jag har ju gått en kurs i idrottsmassage nu, så den måste jag göra praktik på för att bli klar :) Ja den finska massagen är lite mer djupgående än den svenska, riktigt skönt!



ha det gott! Kram

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-08-20 20:55:03

Hej Lesly!!

Vad trodde du skulle komma upp efter healingen?? (Jag tycker det är roligt att höra hur olika människor tänker och tror).

Sociala företag tror jag är framtidens melodi!! Det är verkligen spännande att vara delaktig i en process som har potentialen att bli ett företag som man verkligen vill jobba i/med!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild