Kropp och själ

leslita.blogg.se

Varit hos Frisören!

Publicerad 2010-04-28 10:24:08 i Hårvård,

Igår var jag inne i Örebro för att jag skulle på ett möte, men jag passade på att åka in tidigt för att gå till frisören. Mitt mål var att färga håret rött, som jag velat göra i flera år men aldrig haft råd och så ville jag toppa det lite. Jag var inne i 4 olika salonger och alla vägrade färga mitt hår. Nej det är för tjock, för mörkt, för långt, för mycket. Alla frisörer sa att det inte gick! Jag blev jätte ledsen när jag var laddad inför en förändligt och laggt undan pengar till det. Den enda färgen jag kan få i mitt hår är svart eller "guldiga" slingor, alltså ljusbruna slingor men det vill jag inte ha. Jag vill ha så här som på bilden.
Röda lockar Färga hela håret intensivt röttRöda slingorEller isåfall bara göra röda slingor.

Men det går tydligen inte på mig. Jag får åka utomlands, frisörer här kan bara hantera skandinaviskt hår. Min kompis Lausa är från Brasilien och har mörkt, lockigt tjockt hår. När hon går till frisören hemma i Holland så kan dem få det till vilken färg som helst. Hon har haft jätte ljust och spikrakt. Orättvist jag kan inte göra nått med mitt hår. Dem flesta vågar inte ens klippa i det. Hur tror ni det känns att kunna lita på den frisören och hoppas på att håret ser bra ut när man är klar.
leslitas lockiga hår
Ja så här blev det iaf, lite kortare och lite upp klippt. Det är fortfarande ner till armbågarna när jag drar ut det. Klippte av ca 6-7 cm. Färgen fick jag ju inte göra nått med, så det är fortfarande brunt, inte riktigt så mörkt som på bilden. Sen så lockar det upp sig ännu mer när det är ny klippt. Lockarna blir wild and crazy.
Om det finns någon med naturligt mörkt hår som har hittat en bra frisör/salong som lyckas färga det snyggt så snälla ge mig tips! Jag vill ha rött eller ljusbrunt (hela håret). Och det kan vara i Sthlm, Gbg eller Örebro.

Kommentarer

Postat av: Linn [ Cashionista ]

Publicerad 2010-04-29 17:58:19

Sv. Ja det kanske det gör :P

Har varit lite frånvarande på bloggen så ursäkta det sena svaret, hehe.



Vilket fint hår du har!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-04-29 21:54:09

Men hur kan dom vägra klippa eller färga hår? Jag får alltid betala lite mer för att det tar längre tid, men dom gör de iaf..

Postat av: supermom

Publicerad 2010-05-01 00:40:36

Vilket underbart hår du har! Visste inte att du hade så lockit hår... har nog bara sett någon bild där det inte har varit så lockigt. :)

Postat av: E. Lorelei Page

Publicerad 2010-05-04 15:21:18

Åh rött hår är underbart fint!

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-12-13 22:12:02

frisörerna på "Haircut" i Kista är jättebra! dem flesta har utländsk bakgrund, så dem är vana vid alla möjliga sorters hårtyper! Fråga efter Serkan, han är den bästa!

Postat av: Angi

Publicerad 2012-05-28 12:24:39

Hej.

Jag har själv långt svart kruliiigt tjockt u name it, men jag har aldrig gått till frisören har alltid gjort sånt själv hemma mitt bästa råd är vill du bli rödhårig kan du de med lite tålamod .. jag själv är rödhårig nu jag har haft alla slags färger röd brun svart blond platinablond allt o de har jag gjort själv. så som ditt hår är behöver du minst 2-3 färg brukar per gång o ta mest på topparna för de är svårast där o sist i hårbotten vi som är invandrare med mörkt hår får snabbt färg i hårbotten men inte i topparna.. åker du till gbg så finns massor med frisörer som färgar ditt hår. men ring alltid runt till alla salonger innan o förklrara så säger dom direkt om dom kan hjälpa dig eller inte..

Postat av: Leslita

Publicerad 2012-05-29 10:38:40

Hej Angi. Tack för din kommentar! Jag lyckades få röda slingor i håret som jag gjorde hemma men det var så jobbigt att hålla färgen intensiv med sånna färger från affären. Behöver riktig frisör färg. Det räckte med 3 tvättar så var den röda färgen ur och det såg ljusorange ut. Väldigt ovårdat. Så jag fick helt enkelt färga mitt hår mörkt igen. Men jag ska leta runt när jag har råd sen och färga hos frisör.



Tack för alla din tips och roligt att höra dina erfarenheter!

Postat av: ayse

Publicerad 2012-07-18 21:14:10

Hejsan.
Ser att du vill slinga ditt hår rött det är inte ömöjligt att göra de jag var inne i salongen idag och hon tipsade mig där jag har kolsvart hår så det går att fixa det kan jag lova dig

Svar: Hej jasso vad roligt. Vilken frisör, stad var det? Hur sa frisören att hon skulle gå tillväga?
leslita.blogg.se

Postat av: MaryCaroline

Publicerad 2013-06-19 11:58:36

Vet att inlägget är gammalt, men hur har det gått med håret? Min sambo är frisör och så vitt jag vet kan man bleka håret en aning först och därefter färga rött. Oavsett om det är hela håret eller slingor. Finns ju någon specialfärg frisörer har i en flaska (minns inte namnet) och det blir rött (eller den färg man vill ha, finns en massa olika färger) om man gör så, bleker först och sedan färgar med den :) När frisörer säger att det inte går har de inte rätt grejer i salongen eller så är de lata eller helt enkelt okunniga.

Svar: Hej tack för ditt svar trots ett gammalt inlägg. Jag blekte in slingor i rött. Det blev snyggt men färgen gick ur väldigt fort och så blev slingorna orangea så jag färgade mörkt igen efter ett tag. Vill helst inte bleka mitt hår. hehe
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild