Kropp och själ

leslita.blogg.se

Premiär Latin mix Dans Grupp

Publicerad 2009-10-08 08:55:37 i Dans & Annat,

Igår hade jag premiär start för den nystartade latinamerikanska DANS gruppen. Vi var typ 18 personer och vid nästa tillfälle skulle det komma fler; 4 st till vad jag vet. Jag startade igår med en lång uppvärmning där vi gick igenom alla leder och muskler ungefär. Ni vet den vanliga dans uppvärmning där bysten ska åt alla höll och sedan höfterna också, fram sida,bak,sida. Vi hade jätte roligt igår, mycket skratt och ansträngning då de flesta tyckte att det var svårt. Lite av en utmaning. Det var någon som sa att hon trodde hon skulle bli jätte smidig och kunna röra sig sexigt. Och det stämmer allt! Alla är helt nybörjare. Det var ingen som hade dansat nått innan, så jag tog det från grunden. Vi dansade Merengue grunderna och sedan sattes de ihop i par. Ja lade till en ny rörelse efter ett tag. Och avslutade med lite snurar. Tyckte att merengue var en bra mjukstart för att få in känslan i höfterna som är det viktigaste i latin dance. 


Hittade en cool bild :)


*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Danca, Latinamerikans dansgrupp,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild