Kropp och själ

leslita.blogg.se

Lockigt hår?

Publicerad 2009-11-30 01:40:19 i Hårvård,

Dagen I -lands problem inlägg men jag måste bara fråga till er med lockigt hår. Vilken frisyr sover du i? Jag har fortfarande inte hittat någon bra frisyr som bibehåller lockarnas form...Jag vill ha kvar mina korkskruvar utan att behöva styla och fixa för mycket. Lite vatten med balsam och krama in och så ska det vara klárt! :)

Om man sover med fläta så är håret vågit nästa morgon.
Om man sover med en "bulle" en ihop tvinad boll så är håret ganska platt dagen efteråt
Om man sover med utsläppt hår så ser man ut som ett troll dagen efter åt.
Om man sover med allt slarvigt uppsatt så är det ganska trasligt dagen efteråt
Och hästsvans är ju inte ens bekvämt att sova i...

Så för en gång skull, ge mig en bra nattfrisyr tack :)



Har ni som har rakt hår samma problem?
jag har hört att man ska sätta en tofs mitt på huvudet så ska man ha fin volym dagen efter åt. Vad sover ni i för frisyr.

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-11-30 02:08:14

jaa det har jag ;D

Postat av: sussi

Publicerad 2009-11-30 20:39:43

jag flätar oftast håret, och använder snoddar utan sån där metallsak.

Postat av: sovereign

Publicerad 2009-11-30 22:25:21

Jag har inget bra förslag faktiskt...Skulle också vilja veta vad man kan göra. Inte sova alls? ;p

Postat av: supermom

Publicerad 2009-12-01 11:36:39

Oj då det är såna problem som man aldrig tänker på att andra tjejer också har... jag har inte lockit hår men väldigt långt hår och jag kan inte sova med utsläppt hår för då kan jag inte vända mig om i sängen utan att dra mig själv i håret. HIHI!!!



Jag brukar alltid vira ihop håret bak i nacken till en bulle och fäster den löst med ett gummiband.

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-12-01 18:09:33

hehe, ne jag funderade hur löjligt det skulle låta att fråga, men är man nyfiken så är man. Låter som att du har hittat en bra lösning iaf. Ska testa det tack :)

Postat av: vjosa

Publicerad 2011-07-12 18:03:18

jag har avlånga lockar. jag duschar alltid på kvällen för att kunna sova med halvblött hår, många säger att man inte ska det för att det sliter på håret men det tycker faktiskt inte jag, jag tycker att det ger mer glans och volym nästa morgon. btw, jag sover med nedsläppt hår, inte alls jobbigt, bara till att göra det till en vana :). Och så använder jag en super produkt som gör lockarna ännu mer fina! produkten heter : Gliss Kur hair repair från Schwarzkopf. Man kramar in "krämen" i håret när det är halvblött och låter det va. tycker du ska testa, kommer att göra susen! :)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-07-12 23:10:56

Svar:



Tack så mycket för dina tips Vjosa. Jag använder bara naturliga produkter så den passar nog inte riktigt mig men jag ska testa sova med halvblött hår så får jag se hur det blir :)



Tack för att du läser min blogg, ha en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild