Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kinesiska behandlingar [del 2]

Publicerad 2009-11-23 13:41:19 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

Här kommer del 2 på vad vi testade för roliga behandlingar i skolan.
Denna apparat är en akupunktur sökare. Den hittar punkter och meridianer när man vidrör huden emot en kroppsdel så piper den olika stark.




Sökning pågår...

En liten figur så att man kan se hur meridianerna går.

Zonterapi som är kopplat till olika organ. Här är en bild på händerna, finns även motsvarande på fötterna som jag har masserat och klämt på. Intressant att hela kroppen speglas i föterna.



Jag drar i ett cuping glas längst ryggen. Med syrebristen som bildas där inne sväller huden upp och blir varm på området. Bra för smärta m.m

Dela gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper kring såna här behandlingar!

*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Kinesiska beh. del 1,  Och mer finns under kategorin TKM.

Kommentarer

Postat av: Räven

Publicerad 2009-11-23 16:01:57

Men precis :) Det gäller bara att kunna fokusera, tro på det man gör och kanalisera energierna :) Jo, han skulle nog få ut jättemycket av att gå kurserna men han vill lära sig själv och det förstår jag. Ja så är det ju, vissa har det lättare åtkomligt liksom. Sen är det ju otroligt mycket som ligger i att tro på det, man kan vara naturligt ”duktig” hur mycket som helst men tror man inte på det så går det ju inte alls.



Ja, jag är glad att jag flyttar för att jag (vi) vill och inte för att vi måste. Självklart är det lite för jobb också eftersom det knappt finns jobb här uppe men mest är det för miljöombyte, att uppleva något nytt.. och starta om på nytt. Rensa ut ordentligt, både fysiskt (materiellt) men lika mycket psykiskt.



Det kommer jag absolut göra! Kommer bli massvis med skogspromenader (har ett naturskyddsområde som granne) och så ska det pysslas massvis, har ju en hel lägenhet att inreda :)



Detsamma ♥

Postat av: Madicken

Publicerad 2009-11-23 19:34:27

Hej på dig!

Allt bra idag?

Ha en fin kväll ;)

Postat av: cilla

Publicerad 2009-11-23 20:34:32

dit liv verkar så perfekt, varför var jag inte som du när jag var ung? du lär dig så mycket fint, nyttigt och bra.

när skall du baka min vän? kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild