Kropp och själ

leslita.blogg.se

Livsstils test

Publicerad 2009-05-14 18:38:19 i Hälsonytt,

Jag gjorde precis ett livsstils test på den här sidan Livsstils test.  Det går ganska fort och man behöver inte göra alla delar, välj ut det du misstänker behöver förbättras bara om ni vill.

Mina resultat blev
Droger, tobak och alkohol: Var bra
Vikt: Var bra (på gränsen)
Motion: Var bra
Kost: Var bra
Stress: Var inte bra. Jag stressar oroar mig och är nedstämd för ofta. Så nu har jag fått en lista som jag ska börja ta mig igenom. När jag hinner.
Här är några av dem tipsen som jag kände mig träffad av. Läs igenom dessa tips om du själv anser dig vara stressad!

Lyssna till din kropps varningssignaler. Ta till exempel smärta på allvar.
Lär dig en avspänningsteknik.
Se till att du får tillräckligt med sömn.
Börja motionera regelbundet.
Pröva att gå och tala långsammare.
Tvinga dig att prioritera.
Skriv upp det du ska göra så att du inte blir stressad av att glömma något
Gör bara en sak i taget.
Tänk efter vad som är det värsta som kan hända i en stressad situation. Det är sällan en katastrof.
Se till att du får en stund för dig själv varje dag.
Sätt realistiska mål.
Inse att du duger precis som du är.
Var lika tolerant mot dig själv som du är mot andra.
Se på dig själv med humor. Se till att du får några skratt varje dag.
Acceptera det som inte kan ändras.


Eller kanske räcker det med o bara Andas! Denna stress är däremot inget som bekymrar mig speciellt mycket. Inget jag märkt av. Än.

Vad fick du för resultat i testet? Vilken av ovanstående punkter tror ni är viktigast?
Hur hanterar du stress och vad gör du när du känner dig stressad?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-14 18:47:08

Det kommer nog bli så också! :D

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-05-14 20:16:17

SV: ja de är något som jag verkligen måste köpa :D

Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Publicerad 2009-05-14 21:13:36

sv; Precis ;D

Vad ska du göra i helgen? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild