Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kulturkrock på arobics passet!

Publicerad 2009-05-05 21:41:04 i Dans & Annat,

Idag hade genomgång av motions pass för att veta hur man ska göra för att kunna leda ett. Det var roligt. Vi fick testa olika rörelser och känna efter takten och försöka hitta "stora ettan" som menas när man ska börja  efter bytte av rörelsen.
I min grupp på 4 pers har vi valt temat Kulturkrock! Så jag ska göra rörelser till en latin låt med salsa inspirerade moves och en annan ska vara rave queen och en hårdrockare! Hahah det kan bli riktigt roligt!
Vi har flummat hela dagen! Och jag skrattat åt minsta lila. Man blir riktigt pigg utav att träna på morgonen.
Nu har jag suttit och lyssnat på igenom flera låtar för att lägga fram förslag till på torsdag.
Så ska vi pulsa låtarna tillsammans i gruppen.





Idag gjorde vi ett roligt test i skolan. Det var inga instruktioner. Alla i gruppen på fem personer fick fem st tändstickor var och så skulle man hålla handen knuten och lägga fram X antal st så att det tillsammans skulle bli X antal som läraren skrev på tavlan. Man fick inte prata eller signalera eller använda kropps språket för att visa hur många man själv skulle lägga fram. Min grupp "Vann" i klassen. Vi fick 4 rätt av 5!
Jag fattar inte hur vi lyckades, jag bara viste hur många som jag skulle ha i handen för att det skulle stämma överens.

Läraren sa första gången, Lägg fram 8 st vi lade fram 8 st tillsammans.
Läraren sa andra gången, Lägg fram 2 st vi lade fram 2 st tillsammans.
Läraren sa tredje gången, Lägg fram 14 st vi lade fram 15 st tillsammans.
Läraren sa fjärde  gången, Lägg fram 22 st vi lade fram 22 st tillsammans.
Läraren sa sista gången, Lägg fram 1 st vi lade fram 1 st tillsammans.

Vi missade en omgång med en tändsticka. Sedan utvärderade vi övningen. och kom fram till att vi tänkte vem som kommer tar ledarrollen och hur vi individuellt tänkte i gruppen. Våra argument var att man funderade på vad personen bidragit med innan, och när det var höga tal så räknade man lite för att få ett rimligt antal. Och en kompis sa att man känner lite på varandras personligheter vem som "håller tillbaka" och vem som  "tar för sig" hahah. Jag blev väldigt utpekad. Gissa vem som ville lägga ut den enda rändstickan på sista gången?? JAG. och alla i grupen visste att jag höll i den och att de inte skulle bidra med någon. Roligt att veta vad andra tänker om mig och hur jag uppfattade att de andra skulle göra för val och hur de skulle bete sig.

Hahaha ni måste testa tetta. Roligare i praktiken än att läsa. Hoppas att ni förstod iaf.

Så hjälp nu mina snälla läsare, vad kan man ha på sig på ett salsa aerobics pass som "utklädnad" men som man ändå kan röra sig i? Och dagens fråga har någon varit på ett pass med super mix musik?

Kommentarer

Postat av: Gina

Publicerad 2009-05-05 23:26:14

Ja det tycker jag du ska göra, då kan jag träna där! :D



Ja hon gjorde de, haha. Ja det håller jag med har kikat på dem jag åh (;

Postat av: Iza

Publicerad 2009-05-06 01:47:53

Okey :) Tack!

Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Publicerad 2009-05-06 15:50:53

Den där tändsticksgrejen verkar ju rolig! Skulle vilja testa.



Ja vi fick köra vattengympa och de "vanliga" gruppträningarna typ aerobics och step up. Jag är inte så förtjust i dansinspirerande träningar så vi gick bara på vattengympa och på gymmet :) Men nu tränar jag fotboll igen så jag har inget gymkort längre :)

Postat av: Linn

Publicerad 2009-05-06 16:20:06

fin blogg :)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-05-06 22:19:36

Oj, det var en svår fråga. Salsa, då tänker jag först och främst på kjol. En kort sådan i en häftig färg kanske, då kan man ju röra på sig ordentligt också. Eller? Jag är kanske helt ute och cyklar :-)) Var evigheter sedan jag höll på med sånt!

Kram,

Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild