Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dancehall

Publicerad 2009-06-17 21:06:20 i Dans & Annat,


Idag har jag dansat hela dagen. Sammanlaggt 5 timmar. Så jag kommer att ha gött med träningsvärk imorgon. Imorses började vi med Dancehall och på eftermiddagen  var det Street. Dancehall stilen tyckte jag verkligen om. Det var grymt kul. Mycket shake och sexig attityd. Läraren var också duktig och väldigt snäll.
För er som kan dancehall kan jag berätta att jag har lärt mig: Heel&toe, Chaplin, Dutty wine, Williebounce,Ponytail,Thunderclap och Pon di River. Vi fick lära oss koreografier också. På street dance gick vi igenom lite crumping (stravning?) och så hade vi mycket freestyle och battel två mot två. Riktigt kul var det. Men jag vill fortsätta med Dancehall. Det kändes verkligen rätt för mig.

Någon som vet vart de har dancehall under sommaren i Göteborg? Vilken dansstil skulle ni kunna tänka er att lära er? Vad dansar ni för kul?

Kommentarer

Postat av: Ylva

Publicerad 2009-06-17 23:42:03

Tack! Ja, rummet blev verkligen mycket ljusare och mer hemtrevligt :) Nu fattas det bara vita sofföverdrag så blir det perfekt!

Postat av: Malinne

Publicerad 2009-06-18 05:28:01

Tack så mkt,inte långt kvar nu ;) Jamen visst gör det,Om du vill länka samtidigt så blir jag bara glad(Inget måste) Hoppas du kan röra dej efter du dansat så mkt...minns hur det va dansat i ca 18 år ;)

Kramar

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-06-18 11:58:20

Hej först gick jag och gjorde det personliga horoskopet och sen googla jag på mitt måntecken. Sen stod det ju allt om vilka hus osv allt stod när jag föddes, så det va bara att leta vidare :) Lite skoj, stämde bra. Blir bara lite orolig när det står att jag kommer ha många hemliga kärleksaffärer?!?! what? Hoppas du hittar mycket skoj läsning du med, vad blev ditt mån tecken?

Postat av: Gina

Publicerad 2009-06-18 12:40:54

Ja den verkar super bra får inhandla den (:

Hihi tack!

Ja jag tycker likadant absolut! Djuren har precis lika stor rätt som oss och faktistk fanns de före oss så vi akn omöjligt har mer rätt än dem..

Kram

Postat av: Malinne

Publicerad 2009-06-18 21:28:20

Jag har dansat typ allt...Från disco till salsa och det mesta mittimellan ;) Tävlingsdansade i nästan 10 års tid...Så dasnen har varit en stor del av mitt liv när jag var yngre ;)

Idag var jag med mamma å köpte stödstrumpor då mina fötter/ben ser ut som 2 st klumpar pga svullnaden av vätskan....Men snart är det över..."Bara" 5 veckor kvar..Hoppas du hade en bra dag Kramar

Postat av: Eva

Publicerad 2009-06-18 23:27:33

Förut älskade jag att dansa, men de senaste åren har jag liksom tappat det där. Tyvärr. Skulle gärna vilja hitta tillbaka till det och glädjen. Tycker det skulle vara kul med streetdance :-)

Ha en fin midsommar!

Postat av: lilalili

Publicerad 2009-06-19 09:40:13

Jag älskar att dansa och jag dansar det mesta! Hoppas du får en skön midsommar! Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild