Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hemma spa tips...

Publicerad 2009-12-02 16:46:02 i DIY produkter,

Börja med att torrborsta kroppen med skrubbhandskarna, nedifrån och upp i cirkelrörelser. Skrubb avlägsnar döda hudceller. Sedan kan man använda peeling för ännu lenare hud, men ta det försiktigt om du har känslig hud. Då räcker det med en skrubb.
Gör egen skrubb: Ta din duschcreme och blanda den med lite babyolja och lite riven cocos eller socker.



Tappa upp ett bad och blanda in eteriska oljor. Man kan först blanda ut den eteriska oljan med några matskedar honung eller grädde/mjölk så blandar den sig bättre i badvattnet. Passa på att skiva upp gurka för att lägga på ögonen under tiden du badar. Man kan ha gurka över hela ansiktet också.

Huden? Efter badet smörjer du in dig med bodylotion eller baby olja.

Fnasiga armbågar? Dela en citron i två och sitt med armbågarna i vardera halva i 10-20min. Det blir garanterat ett bra resultat!

*Läs tidigare inlägg om liknande ämnen: Eteriska oljor, Vinter skönhet,

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-12-02 21:15:40

Hej fin blogg :), jag har frågestund i min blogg så kolla gärna in min blogg och ställ en fråga, tack i för hand!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild